Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Σιμονέττα Κατανέο Βεσπούτσι

Σιμονέττα Κατανέο Βεσπούτσι



Η Σιμονέττα Κατανέο σε μορφή Νύμφης. έργο του Μποτιτσέλι.

Η Σιμονέττα Κατανέο Βεσπούτσι (28.01.1453/26.04.1476) λένε ότι υπήρξε η ωραιότερη γυναίκα της Φλωρεντίας...

H Σιμονέττα Κατανέο λέγεται Βεσπούτσι διότι όταν ήταν 16 χρονών παντρεύτηκε τον Μάρκο Βεσπούτσι, έναν ανηψιό του Αμέριγκο Βεσπούτσι (Amerigo Vespucci) που έδωσε το όνομα στην Αμερική και απέδειξε ότι η Βραζιλία και οι Δυτικές Ινδίες δεν αποτελούν τις ανατολικές παρυφές της Ασίας, όπως αρχικά εικαζόταν από τα ταξίδια του Κολόμβου, αλλά ότι αποτελούσαν μια ξεχωριστή ήπειρο .

Σε ένα τουρνουά το 1475 ο Τζουλιάνο Α΄ (ιταλ.: Giuliano de' Medici, 28 Οκτωβρίου 1453 - 26 Απριλίου 1478) από τον Οίκο των Μεδίκων, ο οποίος ήταν συγκυβερνήτης, μαζί με τον αδελφό του Λαυρέντιο Α΄ τον Μεγαλοπρεπή, της Φλωρεντίας και προστάτης των Τεχνών, της αφιέρωσε την εμφάνιση του και την ανακήρυξε βασίλισσα της ομορφιάς. Η Σιμονέττα ποζάρισε σαν την Παλλάδα Αθηνά με περικεφαλαία, δόρυ και ασπίδα απο το εργαστήριο του Μποτιτσέλι, δίπλα στόν Ερωτα, ο οποίος ήταν δεμένος σε δένδρο με τα βέλη του σπασμένα.



Αφροδίτη και Άρης /Σάντρο Μποττιτσέλλι
Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.



Φιλοτεχνήθηκε περίπου το 1483. Σήμερα βρίσκεται στη συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης, στο Λονδίνο. Αποτελεί μια από τις αρτιότερες αισθητικά δημιουργίες του Φλωρεντίνου καλλιτέχνη.

Είναι άγνωστο σε εμάς ποιος παρήγγειλε τον πίνακα αυτό στον Ιταλό καλλιτέχνη, ωστόσο πιστεύεται πως φτιάχτηκε για κάποιο μέλος της οικογένειας των Μεδίκων. Ορισμένοι μελετητές υποστηρίζουν πως αποτελεί ύμνο στην αγάπη του Τζουλιάνο ντι Πιέρο των Μεδίκων για τη Σιμονέττα Κατανέο Βεσπούτσι, που ζούσε στο Πορτοβένερε (μετάφραση: Λιμάνι της Αφροδίτης απο Venus:Αφροδίτη-venere), μια παραθαλάσσια πόλη για την οποία μια τοπική παράδοση λέει πως αποτελεί το μέρος όπου γεννήθηκε η Αφροδίτη. Σημειώνεται πως ο Μποτιτσέλι αγαπούσε μυστικά και ο ίδιος την όμορφη Σιμονέττα, που ήταν ερωμένη του ευγενούς από την οικογένεια των Μεδίκων. Πιστεύεται πως η Σιμονέττα αποτέλεσε το μοντέλο για την Αφροδίτη στον πίνακα, αλλά και για άλλες κοπέλες σε έργα του Μποτιτσέλι, όπως συνέβη και στην Άνοιξη (Primavera), αλλά και την παναγία με το βρέφος:
Botticelli: Madonna and Child.

Δεν υπάρχουν σχόλια: