Ο,τι ονομάζουμε σήμερα «πολιτισμό», οι αρχαίοι Έλληνες το ονόμαζαν «παιδεία»
> ...ο Θεός, λέγων· αυξάνεσθε και πληθύνεσθε.... >Γένεσις. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. Αγία Γραφή.
Το παιδί προέρχεται από το παιδίον, που είναι υποκοριστικό της αρχαίας ελληνικής λέξης παις. Παις ήταν κατά βάση το τέκνο, αγόρι ή κορίτσι . Από τη λέξη παις φτιάχτηκαν δυο σημαντικά ρήματα, το παίζω και το παιδεύω.
Και τα δυο διατηρούνται ως τα σήμερα, αλλά το ένα έχει αλλάξει σημασία. Αρχικά «παιδεύω» σήμαινε «ανατρέφω, εκπαιδεύω κάποιον», όμως επειδή η εκπαίδευση συνοδευόταν από τιμωρίες, σιγά-σιγά, από τα ελληνιστικά κιόλας χρόνια, το ρήμα παίρνει και τη σημασία «ταλαιπωρώ, βασανίζω».Παιδεία> εκπαίδευση, η οποία συνδέεται άρρηκτα με κάθε είδους πολιτισμική ανάπτυξη. Αναμφίβολα, είναι γνωστό πως η εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαία Ελλάδα επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη ενός δυναμικού πολιτιστικού συνεχούς, που συνδέει το παρελθόν με το μέλλον, επεκτάθηκε στην ευρωπαϊκή ήπειρο και τις κτήσεις της και είναι γνωστό σήμερα με το γενικό όρο «δυτικός πολιτισμός». Ωστόσο, οποιαδήποτε μελέτη των επιδράσεων της αρχαίας ελληνικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο κόσμο απαιτεί γνώση του ίδιου του αντικείμενου της εκπαίδευσης, έτσι όπως αναπτύχθηκε στις διαφορετικές πόλεις-κράτη της ελληνικής επικράτειας.
Η Αρχαία Ελλάδα θεωρούσε τον εργένη ως ντροπή και ο πολίτης ο οποίος δεν είχε παντρευτεί, κατείχε κατώτερη κοινωνική θέση από κάποιον ο οποίος είχε αποκτήσει παιδιά.
«διαθέτουμε πόρνες για την απόλαυσή μας, παλλακίδες για να μας παρέχουν καθημερινή φροντίδα και συζύγους για να μας παρέχουν νόμιμα τέκνα και για να αποτελούν τους πιστούς φύλακες του οίκου μας». Δημοσθένης, «Κατά Νέαιρας», 122
Όπως έχει καταστεί σε όλους μας γνωστό, μέσα από φιλοσοφικά κείμενα και ιστορικές πηγές, στην αρχαία Ελλάδα -και, μάλιστα, ήδη από την αρχαϊκή εποχή- ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένος και αρεστός ο θεσμός των εταίρων, οι οποίες ήταν όπως λένε και οι (διεθνείς) έρευνες αλλοδαπές: Κατά την κλασική εποχή, οι πόρνες ήταν δούλες βαρβαρικής καταγωγής. Κύριος στόχος των γυναικών αυτών ήταν η ερωτική ικανοποίηση του ανδρικού κοινού, γεγονός το οποίο δεν συνδυαζόταν με την τεκνοποίηση.
Ολες οι Ελληνίδες+Ελληνες μέχρι και Θεοί +Θεές θέλανε παιδιά. Μέχρι και η Αειπάρθενος Αθηνά:
Ας δούμε το κείμενο:
Το κείμενο, όπως μας το δίνει ο Απολλόδωρος, μας λέει ότι αφού ο Ήφαιστος «(α)απεσπέρμησεν εις το σκέλος της θεάς. (β)Εκείνη δε μυσαχθείσα ερίω απομάξασα τον γόνον εις γην έρριψε. Φευγούσης δε αυτής και της γονής εις γην πεσούσης (γ)Εριχθόνιος γίνεται. Τούτον Αθηνά κρυφά των άλλων θεών έτρεφεν, αθάνατον θέλουσα ποιήσαι και (δ)καταθείσα αυτόν εις κίστην Πανδρόσω τη Κεκροπος παρακάθετο, απειπούσα την κίστην ανοίγειν. […] (ε)Εν δε τω τεμένει τραφείς Εριχθόνιος υπ’ αυτής Αθηνάς, εκβαλών Αμφικτύονα εβασίλευσεν Αθηνών…» (Απολλόδωρος, Βιβλιοθήκη, ΙΙΙ 189-190)
H Θεά Αθηνά ανέλαβε το υγρό /σπέρμα του Ηφαίστου προς αποτύπωση /αντιγραφή δηλ. προς αναπαραγωγή και το εναπόθεσε σε κιβώτιο /θήκη δροσιάς. Με άλλα λόγια πιο σημερινά θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Αθηνά, ανέλαβε να τοποθετήσει το σπέρμα σε μέρος με θερμοκρασία ψύξης (Πανδρόσω – άφθονη δρόσος = Ερσην) . Για ποιό λόγο;
Ήθελε να αποτυπώσει (απομάξασα), να δημιουργήσει, απόγονο.
Σήμερα αυτές που είναι υπερ των αμβλόσεων, ας ρωτήσουν τον γιατρό τους ή όποιον άλλον γιατρό τι όρκο έδωσε:
Δεν θα χορηγήσω κανένα θανατηφόρο φάρμακο, όποιος κι αν μου το ζητήσει, και δεν θα δώσω καμία τέτοια συμβουλή. Επίσης, δεν θα δώσω σε καμία γυναίκα φάρμακο εκτρωτικό. Οὐ δώσω δὲ οὐδὲ φάρμακον οὐδενὶ αἰτηθεὶς θανάσιμον, οὐδὲ ὑφηγήσομαι ξυμβουλίην τοιήνδε. Ὁμοίως δὲ οὐδὲ γυναικὶ πεσσὸν φθόριον δώσω.
απο τον ΟΡΚΟ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ
«Η Μασάντα δεν θα πέσει ξανά». Κανείς δεν τους κατηγορεί για ρατσισμό.
ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ: Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
«είναι αναγκαίο να δούμε το θέμα της ενσωμάτωσης των μεταναστών, ιδιαίτερα αυτών που προσπαθούν να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία. Η ομαλή ένταξή τους δεν συμβάλλει μόνο στην οικονομική ανάπτυξη, αλλά βοηθά και στην τόσο αναγκαία ανανέωση του πληθυσμιακού δυναμικού της χώρας μας»!
Εαν αυτό δεν είναι ενδεικτικό, κοινωνικής, πολιτικής, πολιτισμικής πτώχευσης, τότε τι είναι;
Το κεφάλαιο που αφαιρέθηκε από τις φετινές Πανελλαδικές
«Για το μικρό ελληνικό κράτος που ασφυκτιούσε στα περιορισμένα γεωγραφικά του όρια, η ύπαρξη αυτών των ισχυρών ομογενειακών ομάδων αποτελούσε οπωσδήποτε μια ελπίδα, μια χρυσή εφεδρεία. Οι σχέσεις όμως των Ελλήνων της διασποράς με το μικρό ελληνικό βασίλειο δεν ήταν, για πολύ καιρό, οι καλύτερες δυνατές. Μέσα σ’ ένα κλίμα ανάπτυξης και υψηλών αποδόσεων που χαρακτήριζε τις ευρωπαϊκές οικονομίες μέχρι τη δεκαετία του 1870 οι επιχειρηματικές δραστηριότητες είχαν περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης στις αγορές των μεγάλων κρατών της Ανατολικής Μεσογείου. Μόνο ένα ολιγάριθμο τμήμα του ελληνισμού της διασποράς εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα κατά τα πρώτα μετεπαναστατικά χρόνια. Για τους πολλούς και πιο ισχυρούς παράγοντες της ομογένειας, η μικρή Ελλάδα ήταν μια περιοχή χωρίς ενδιαφέρον. […]
Το κεφάλαιο που συσσώρευσαν οι Ελληνες της διασποράς δεν αποτέλεσε σταθερή βάση για την ανάπτυξη του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η παρουσία του δεν υπήρξε σημαντική. Το ευκαιριακό και κερδοσκοπικό έστω πέρασμά του από τη χώρα ενίσχυε τη ρευστότητα, έδινε πρόσκαιρες αλλά αναγκαίες λύσεις στην έλλειψη κεφαλαίων που ταλάνιζε τη χώρα και βοήθησε σημαντικά στον εκχρηματισμό της ελληνικής οικονομίας.«Νόστιμον ἦμαρ»
ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ: ( το θέμα της ενσωμάτωσης των μεταναστών) βοηθά και στην οικονομική ανάπτυξη, αλλά και στην τόσο αναγκαία ανανέωση του πληθυσμιακού δυναμικού της χώρας μας
Ολοι γνωρίζουμε ότι οι ...μετανάστες αυτοί ουδεμία σχέση έχουν με τους πρόσφυγες/μετανάστες της μικρασιατικής καταστροφής. Οι άνθρωποι αυτοί, οι νεομετανάστες ούτε ομογενείς είναι, ούτε "ομόθρησκοι" .
(Νίκος Σάμιος) δεν θα μπορούσαν να δωθούν κίνητρα για τον επαναπατρισμό των ανα την υφήλιο ΕΛΛΗΝΩΝ ομογενών;
ΗΡΕΜΑ ΡΩΤΑΩ
Νόστιμον ἦμαρ σημαίνει η ημέρα της επιστροφής
(Οδύσσεια α, 9 κ. 168)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου