Δευτέρα 14 Ιουνίου 2021

Από τότε οι γυναίκες έχουν χωρίστρα στο κεφάλι.

 


Κάποτε γεννήθηκε ένα αγοράκι και στις τρεις μέρες έφτασαν στο σπίτι του οι Μοίρες για να το μοιράνουν και είπαν :
Όταν μεγαλώσει, γίνει άντρας σωστός και βρει γυναίκα για να παντρευτεί, εκείνη την ίδια μέρα του γάμου του, θα περάσει ένα ποτάμι κι εκεί μέσα θα πέσει και θα πνιγεί.
Αυτά έγραψαν οι Μοίρες.Αλλά κάτι έπρεπε να γίνει για να μην πάει αδικοχαμένο το παιδί. Αν κάποιος θελήσει και του χαρίσει χρόνια από τη δική του τη ζωή, θα μπορέσει το παιδί να ζήσει είπαν. Πέρασαν λοιπόν τα χρόνια, το αγοράκι μεγάλωσε κι ήρθε η ώρα του να παντρευτεί. Ο γάμος του έγινε σε άλλο χωριό και καθώς επέστρεφαν στο σπίτι το παλικάρι και η γυναίκα του, βρέθηκαν μπροστά σ’ ένα ποτάμι.

 Τότε ακούστηκε μια φωνή:

Η Μοίρα σου λέει πώς τώρα που θα περάσει το ποτάμι θα πνιγείς. Ο μόνος τρόπος

για να αλλάξει αυτό είναι να βρεθεί ένας άνθρωπος να σου δώσει κάποια χρόνια από τα δικά του. Δίνεις εσύ, λίγα χρόνια από τα δικά σου; 

 και ο πατέρας:

Δεν μπορώ να δώσω εγώ! Έχω  παιδιά να νοιαστώ και τόσο βιος να φέρω βόλτα.
Δεν μπορώ γιατί έχω να φτιάξω προικιά να προικίσω τις θυγατέρες μου. Έχω να τους παρασταθώ στο γάμο τους, να τις συμβουλέψω. Δεν δίνω.

Οι Μοίρες τότε εμφανίζονται στη γυναίκα του και τη ρωτούν:
Δίνεις στον άντρα σου λίγα χρόνια από τα δικά σου;

Τότε εκείνη με μια κίνηση ξέμπλεξε τα μαλλιά της, έπιασε τα μισά στη χούφτα της και είπε:

Τόσα του δίνω. Τα μισά μου χρόνια!

Θαύμασαν οι Μοίρες την ετοιμόλογη Ελληνίδα γυναίκα για την λογική της και ο άντρας της δεν πνίγηκε.

Είχανε να το λένε για χρόνια, και μέχρι σήμερα λέγεται ότι από τότε ότι οι γυναίκες έχουν χωρίστρα στο κεφάλι.


Δεν υπάρχουν σχόλια: