O Τριπτόλεμος έκανε ένα ταξίδι στην Ασία, μια ιστορία την οποία ο Μ. Αλέξανδρος σίγουρα γνώριζε και γι αυτό μπόρεσε και έλυσε τον Γόρδιο Δεσμό.
Τη νύχτα της γέννησης του Αλέξανδρου,κάηκε (1) ο ναός της Αρτέμιδος.
Οι ντόπιοι Πέρσες μάγοι* το ερμήνευσαν αυτό ως οιωνό κι άλλων καταστροφών που θα ακολουθούσαν. «Έτρεχαν πέρα-δώθε χτυπώντας τα πρόσωπα τους και κραυγάζοντας ότι θρήνος και μεγάλη συμφορά για την Ασία είχε γεννηθεί εκείνη τη μέρα», ένας εμπρηστής που ήταν γραφτό να καταστρέψει ολόκληρη την Ανατολή. Σχετικά με το γεγονός αυτό, ο Πλούταρχος αναφέρει :
Ο Αλέξανδρος γεννήθηκε στις έξι του Εκατομβαιώνα, που οι Μακεδόνες ονομάζουν Λώο, την ημέρα που κάηκε ο Ναός της Αρτέμιδος στην Έφεσο. Παίρνοντας αφορμή από αυτό το γεγονός ο Ηγησίας από τη Μαγνησία είχε πει μια εξυπνάδα ικανή με την κρυάδα της να σβήσει την πυρκαγιά εκείνη· είπε δηλαδή ότι ήταν αναμενόμενο να καεί ο ναός, αφού η Άρτεμις ασχολούνταν με τη γέννηση του Αλέξανδρου» / Πλούταρχος, Ἀλέξανδρος (3.5 -3. 6)
Να χαθεί. άλλη θα βρω καλύτερη και πάλι. Αρχίλοχος
Όμως, οι συμπτώσεις (;) δεν σταμάτησαν εκεί. Την ημέρα της γέννησης του μεγάλου στρατηλάτη, ο Φίλιππος είχε μολις κυριέψει την Ποτίδαια και έμαθε τρεις ειδήσεις ταυτόχρονα. Η πρώτη είδηση είχε να κάνει με την περιφανή νίκη που κατήγαγε ο στρατηγός του Παρμενίων εναντίον των Ιλλυριών. Σύμφωνα με τη δεύτερη είδηση, ο Φίλιππος είχε ανακυρηχθεί νικητής σε ιπποδρομία στους Ολυμπιακούς αγώνες.** Ας μας επιτραπεί, όμως, σε αυτό το σημείο να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να σχολιάσουμε τα αυτονόητα μέσω μίας ρητορικής ερωτήσεως. Αν ο Φίλιππος δεν ήταν Έλληνας, πώς του επετράπη να συμμετέχει στους Ολυμπιακούς αγώνες; Το τρίτο νέο και προφανώς μεγαλύτερο από όλα ήταν η γέννηση του Μ. Αλεξάνδρου. Οι μάντεις βεβαίωσαν τον Φίλιππο πως ο υιός του θα ήταν ανίκητος διότι «γεννήθηκε μαζί με τρεις νίκες».
«Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις» (Αντισθένης)
Γόρδιον
Ο τύμβος στο Γόρδιον.
Οι ανασκαφές και η έρευνα αποτελούν (απο το 1950) μέχρι σήμερα το επίκεντρο δραστηριοτήτων των αρχαιολόγων του Πανεπιστήμιου της Πενσυλβάνιας.
Την ονομασία Φρυγία έφερε κατά την αρχαιότητα μεγάλη περιοχή της Μικράς Ασίας, στην σημερινή βορειο-κεντρική Τουρκία, η οποία περιελάμβανε όλη την έκταση από τα κεντρικά παράλια της Παφλαγονίας μέχρι την Αντιόχεια της Πισιδίας και το Ικόνιο (σημερινή πόλη Konya).
Μικρογραφική ασπίδα με έμβλημα γοργονείου στο κέντρο και αναθηματική επιγραφή, χαραγμένη στην περιφέρεια και το κυρίως σώμα. Η επιγραφή αναφέρει: ΦΡΥΓΙΑ ⋮ ΑΝΕΘΕΚΕ ΜΕ ΤΑΘΕΝΑΙΑΙ ΗΕ ΑΡΤΟΠΟΛΙ[Σ], δηλαδή «Η Φρυγία η αρτοπώλισσα με αφιέρωσε στην Αθηνά». Το όνομα Φρυγία δηλώνει την καταγωγή της αναθέτριας από τη Φρυγία της Μικράς Ασίας, γεγονός που δείχνει ότι η γυναίκα ήταν μέτοικος στην πόλη της Αθήνας. Το αφιέρωμα είναι από τα ελάχιστα σωζόμενα που αποκαλύπτει το επάγγελμα του αναθέτη και μάλιστα γυναίκας.Μουσείο Ακροπόλεως.
Οι Φρύγες
Στράβων Βιβλίο ΙΣΤ:
1.24 Πρὸς δὲ τῶι Τίγρει τὰ τῶν Γορδυαίων χωρία οὓς οἱ πάλαι Καρδούχους ἔλεγον͵....1.25 Λέγεται δὲ Γόρδυς ὁ Τριπτολέμου τὴν Γορδυηνὴν οἰκῆσαι͵ ὕστερον δὲ καὶ Ἐρετριεῖς οἱ ἀναρπασθέντες ὑπὸ Περσῶν. περὶ μὲν οὖν Τριπτολέμου δηλώσομεν ἐν τοῖς Συριακοῖς αὐτίκα. ΓεωγραφικάΣτράβων
Βιβλίο ΙΣΤ
Ο Γόρδυς παραδίδεται ότι οδήγησε τους Ελευσίνιους που είχαν σταλεί μαζί με Αργείους να βρουν την Ιώ, στη Γορδυηνή. Οι Αργείοι που τον συνόδευαν αποσπάσθηκαν από αυτόν και έκτισαν την πόλη Ταρσό.
[ “Η δε Ταρσός κείται μεν εν πεδίω κτίσμα δ’ εστί των μετά Τριπτολέμου πλανηθέντων Αργείων κατά ζήτησιν Ιούς…” Στράβων ΙΔ’ , ε’ , 12 ]
Όποια εκδοχή και να δεχθούμε … αυτό που δεν χωρά καμιά αμφισβήτηση είναι το γεγονός ότι και οι Αρμένιοι είναι Έλληνες Αχαιοί !!! Παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα περί… “Χετταίων ή Χάττι ή Χιττίτες … ή Αχιγιάβα”
ΑΥΤΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ Χετταίοι ή Χάττι ή Χιττίτες … ή Αχιγιάβα
… ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΧΑΙΟΥΣ !!! ΔΕΔΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΦΘΟΡΑΣ
(ΣΚΟΠΙΜΗΣ) ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ
ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΡΜΕΝΙΑΣ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΑΡΜΕΝΙΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ … “ΧΑΪΑΣΤΑΝ” ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΩΣ ΛΑΟΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ … “ΧΑΪ” !!!
ΗΤΟΙ : ΧΑΪΑΣΤΑΝ >>> ΑΧΑΪΑ … ΚΑΙ ΧΑΪ >>> ΑΧΑΙΟΙ
ΠΛΗΡΗΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ … Αχίγια >>> Αχαΐα !!!! και ο Ατταρσίγιας ΕΙΝΑΙ Ο ΑΤΡΕΥΣ
Ο Ατταρσίγιας φέρεται ως πολέμαρχος της Ύστερης Εποχής του Χαλκού ( “λένε“ 14ος-15ος αιώνας π.χ.χ. ) της Αχίγια στις πηγές των Χετταίων. Οι συγκεκριμένες πηγές, του 1400 π.Χ. περίπου, τον περιγράφουν ως “άνθρωπο της Αχίγια“, χώρα που έχει ταυτισθεί με τους Αχαιούς και τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό… ]
ΑΡΡΙΑΝΟΣ
214. – Ἀλεξάνδρου ἀνάβασις
Ο Γόρδιος δεσμός
ΑΡΡΙΑΝΟΣ 214. – Ἀλεξάνδρου ἀνάβασις 2, 3, 1-8
Κυκλοφορούσε ακόμα η εξής παράδοση σχετικά με την άμαξα. Όποιος θα έλυνε το ζυγόδεσμό της, αυτός ήταν πεπρωμένο να εξουσιάσει την Ασία. Ο ζυγόδεσμος αυτός ήταν κατασκευασμένος από φλοιό κρανιάς και δεν φαινόταν ούτε η αρχή ούτε το τέλος του.
ΑΡΡΙΑΝΟΣ /214. – Ἀλεξάνδρου ἀνάβασιςΗ επιθυμία του Αλεξάνδρου να λύσει τον δεσμό μπορεί να θεωρηθεί ότι υποδηλώνει την επιθυμία του να ηρεμήσει τον κόσμο. Η παρουσιαζόμενη επίσης εκδοχή του ιστορικού Αριστόβουλου για τη λύση του δεσμού αποτελεί άμμεσο έπαινο της μόρφωσης και διαπαιδαγώγησης του Αλεξάνδρου:
Σημάδια θεϊκής παρέμβασης
Εγώ πάντως δεν είμαι σε θέση να βεβαιώσω, με ποιο τρόπο έλυσε ο Αλέξανδρος το ζυγόδεσμο. Αυτός όμως και η συνοδεία του απομακρύνθηκαν από την άμαξα με την πεποίθηση ότι είχε εκπληρωθεί ο χρησμός ο σχετικός με το λύσιμο του ζυγόδεσμου. Και πράγματι εκείνη τη νύχτα βροντές και αστραπές το επιβεβαίωσαν· γι᾽ αυτό την επόμενη μέρα ο Αλέξανδρος πρόσφερε θυσία στους θεούς που φανέρωσαν τα θεϊκά σημάδια και το λύσιμο του ζυγόδεσμου.ΑΡΡΙΑΝΟΣ/214. – Ἀλεξάνδρου ἀνάβασις
Τελευταία Λόγια
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/olimpiada-i-mitera-tou-megalou-alexandrou-pou-kimotan-dipla-se-erpeta-ke-thilaze-fidia-skotothike-me-lithovolismo-ke-to-ptoma-tis-emine-atafo/
**Ως ιστορική προσωπικότητα η Ολυμπιάδα του Φιλίππου Β´ είχε άλλο όνομα.Το όνομα Ολυμπιάδα της δόθηκε, ύστερα από την νίκη του Φίλιππου στους Ολυμπιακούς αγώνες του 356 π.x.x.
(1),(2): Ο Ηρόστρατος, ένας ασήμαντος «ξένος», όπως περιγράφεται, ενδεχομένως δούλος, σίγουρα πάντως χαμηλής κοινωνικής καταγωγής, βλέπει την ευκαιρία να περάσει στην αθανασία. Πυρπολεί τον ναό και γίνεται ο διασημότερος, ίσως, εμπρηστής στην ιστορία.
Συλλαμβάνεται, ανακρίνεται, βασανίζεται και εν τέλει ομολογεί το ταπεινό(;) κίνητρο της πράξης του: θέλει να γίνει διάσημος, να γραφτεί το όνομά του στην ιστορία. Ο μακρινός –κατά κάποιους– μαθητής του Ηράκλειτου θα εκτελεστεί, οι Εφέσιοι όμως δεν θα αρκεστούν σε αυτό: απαγορεύουν οποιαδήποτε αναφορά στο όνομά του στο μέλλον, το σβήνουν ακόμα και από τα επίσημα αρχεία της πόλης, προσπαθώντας να εξαφανίσουν κάθε ίχνος του φιλόδοξου καταστροφέα.
Δύο –τι άλλο;– ιστορικοί είναι εκείνοι που θα τολμήσουν να διασώσουν το όνομά του: αρχικά ο Θεόπομπος στο έργο του «Ελληνικά» και μετέπειτα ο Στράβων. «Ο Χερσίφρων ήταν ο αρχιτέκτονας του ναού της Αρτέμιδος και αργότερα κάποιος άλλος τον διεύρυνε, αλλά όταν ο Ηρόστρατος έβαλε φωτιά σε αυτόν, οι κάτοικοι έχτισαν έναν ωραιότερο ναό. Συγκέντρωσαν για τον σκοπό αυτό τα κοσμήματα των γυναικών, τις εισφορές από την ιδιωτική περιουσία και τα χρήματα που προέκυψαν από την πώληση κιόνων του παλιού ναού. Αποδεικτικά στοιχεία βρίσκονται στα διατάγματα εκείνης της εποχής», αναφέρει ο δεύτερος. [Στράβων, Γεωγραφικά, (ΙΔ΄.1.22)]
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου