Δευτέρα, 11 Μαΐου 2009

Μια ξεχασμένη „.απόκρυφη“ πολιτεία, με άγνωστη ιστορίa

ΠΑΣΣΑΒΑΣ – ΛΑΣ - ΧΩΣΙΑΡΙ
Λάα - Λα - Λας
ΠΕΤΡΙΝΗ ΠΟΛΗ Μ΄ΟΝΟΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟ
Lapis (λάπις) στα λατινικά, δάνειο απ’ τη δικιά μας γλώσσα. Σύνθετη λέξη λα-τομείο, ό,τι έφτασε από την αρχαία πέτρα στη νέα ελληνική, μα η πέτρα στα μανιάτικα -κι αλλού στη Λακωνία- παράμεινε λαλούδα. Λας, λοιπόν, σημαίνει πέτρα. Το όνομα αυτό είχε και μια αρχαία λάκαινα πόλη με ιστορία χιλίων πεντακοσίων ετών, που έπειτα ονομάστηκε Πασσαβάς και τώρα Χωσιάρι.
ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ
Στην κορυφή του όρους Ασία, που σήμερα ονομάζεται λόφος του Πασσαβά βρισκόταν η πανάρχαια πόλη Λάς. Στην δωρική γλώσσα λάς σημαίνει λίθος. Σύμφωνα με μία παράδοση την πόλη ίδρυσαν, άνθρωποι που δημιουργήθηκαν από τους λίθους που έριχναν ο Δευκαλίων και η Πύρρα μετά τον κατακλυσμό. Όπως αναφέρει η μυθολογία , για να δημιουργηθεί το ανθρώπινο γένος έριχναν λίθους και γεννιόταν άνθρωποι. Πιθανόν κάποιοι από αυτούς τους ανθρώπους να δημιούργησαν και την πόλη Λάσσα στο Θιβέτ.
„Χαλάκι“ από την πόλη Λάσσα του Θιβέτ
Συγκεκριμένα η Λάς και η Λάσσα , σύμφωνα με τις παραδόσεις χτίστηκαν από τον Λάς. Το όνομα λάς είναι αρχαία Ασιατική λέξη και σημαίνει «πνεύμα» ή «ουράνιος».



«Κειται δέ επί πέτρας υψηλής, διό καί Λα καλειται»

(Στέφανος Βυζάντιος, 6ος μ.Χ.). Η αρχαία πόλη Λάα, Λα και Λας ήταν, στα προϊστορικά χρόνια, ιδρυμένη στο λόφο που λεγόταν Ασία και απείχε 40 στάδια από το Γύθειο (περιηγητής Παυσανίας, 160 μ.Χ.), γύρω στα 8 χλμ. Ταυτίζεται με το λόφο του κάστρου του Πασσαβά ή απλά Κάστρου, που βρίσκεται 10 περίπου χλμ. νοτιοδυτικά του Γυθείου. Ο λόφος αυτός ελέγχει την κλεισούρα, τα στενά του Πασσαβά, τη μοναδική δηλαδή είσοδο της χερσονήσου του Ταινάρου από τα ανατολικά (Ν. Παπαχατζής).
Αργότερα, η αρχαία πόλη εγκαταλείφθηκε και η εγκατάσταση μεταφέρθηκε, από την ακρόπολη της Ασίας, ακριβώς κάτω, στη μικρή εύφορη κοιλάδα, τα σημερινά Kαρδάματα και την Τουρκόβρυση. Η νεώτερη πόλη περικλειόταν δηλαδή από τους λόφους τού Πασσαβά, της Ταρμπόλιας και του Μαστρολέου, που έφεραν το όνομα Ασία, Κνακάδιον και Ίλιον (Παυσανίας). Ο Περιηγητής σημειώνει πως κοντά στη σύγχρονη του πόλη υπήρχε μία κρήνη που τ’ όνομα της ήταν Γαλακώ, και το ώφειλε στη γαλακτώδη απόχρωση τού νερού της. Κοιτάσματα υδάτων έχει πλούσια η Τουρκόβρυση, και πιθανά η αρχαία κρήνη να μπορεί να ταυτιστεί με ένα σωζόμενο εκεί παραμορφωμένο ερείπιο κρηνικής κατασκευής. Και βορειότερα, στα ριζά του Κάστρου, υπάρχει πηγάδι με νερό γαλακτώδους απόχρωσης (Ν. Παπαχατζής).
Το λιμάνι τής πόλης, επίσης με το όνομα Λας (γεωγράφος Σκύλαξ ο νεώτερος, 350 π.Χ.), βρισκόταν σ’ απόσταση περίπου 2 χλμ (10 σταδίων: Παυσανίας), στον κόλπο τού σημερινού Βαθιού (Ν. Παπαχατζής). Επειδή ήταν « ευλίμενον », χρησιμοποιείτο, σύμφωνα με τον ιστορικό Έφορο (4ος π.Χ.), ως ναύσταθμος των Σπαρτιατών από τους πρώτες αιώνες της 1ης χιλιετίας π.Χ. - και πιθανότατα πιο πριν, στα χρόνια των Αχαιών, παράλληλα με το Έλος (Α. Κουτσιλιέρης). Πράγματι, ο κόλπος αυτός έχει μεγάλη σε μήκος παραλία και βαθειά νερά, κι είναι σπάνια φουρτουνιασμένος. Γι’ αυτόν το λόγο πρέπει να χρησιμοποιείτο κι αργότερα, από τη ναυτική δύναμη των Τούρκων, αφού χωρούσε, όπως έγραφε στα 1670 μ.Χ. ο Τούρκος Εβλιά Τσελεμπί, εκατό καράβια και τ’ όνομα του ήταν τότε Πασαλιμάνι.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Μυκηναϊκή Περίοδος
Την πόλη Λάαν αναφέρει πρώτος ο Όμηρος (γύρω στον 8ο αι. π.Χ.) ως μία από τις πόλεις τού βασιλιά της Σπάρτης Μενελάου, από τους Αχαιούς που φαίνεται να έζησαν γύρω στα 1200 π.Χ. : στην Ιλιάδα, στον κατάλογο των νηων, η Λάα παρουσιάζεται ως μία από τις εννέα λακωνικές πόλεις που παίρνουν μέρος στον πόλεμο της Τροίας, επανδρώνοντας τα εξήντα πλοία του στόλου τού Μενελάου.
Άλλη παράδοση, ευρέως γνωστή, έλεγε πως τ’ αδέρφια τής όμορφης συζύγου του Ελένης, οι Διόσκουροι, πολιόρκησαν και κατέλαβαν τη Λα, γι’ αυτό και είχαν το προσωνύμιο Λαπέρσαι (Σοφοκλής 5ος π.Χ., Λυκόφρων 3ος π.Χ., Δίδυμος 1ος π.Χ., Στέφανος Βυζάντιος 6ος μ.Χ.). Οι ίδιοι οι Λάοι -όπως ονομάζονταν οι κάτοικοι (Στέφανος Βυζάντιος, 6ος μ.Χ.)- έλεγαν πως οι Διόσκουροι, επιστρέφοντας σώοι από την Κολχίδα [και την Αργοναυτική εκστρατεία] έφθασαν στη Λα και ίδρυσαν, στην ακρόπολη της, ναό τής Αθηνάς Ασίας, ομώνυμο με αυτόν της Κολχίδας (Παυσανίας).
Κατά την τοπική παράδοση, που διασώζει ο Περιηγητής, ιδρυτής της πόλης ήταν ο Λας. Ο τάφος του, με αδριάντα, βρισκόταν στο Αράινο (Παυσανίας), κατά πάσα πιθανότητα στον Αγερανό (Ν. Παπαχατζής), στο νότιο άκρο του λιμανιού του Βαθιού.
Καθώς έλεγαν οι κάτοικοι στα 160 μ.Χ., τον ήρωα Λα σκότωσε ο Αχιλλέας, όταν ήρθε στη Λακωνία για να ζητήσει την Ελένη της Σπάρτης για γυναίκα του (Παυσανίας) - και προφανώς θα προσορμίστηκε στο λιμάνι τής Λας. Ο Περιηγητής απορρίπτει, μάλλον λανθασμένα, μέρος τής τοπικής αυτής παράδοσης : θεωρεί πως τον Λα σκότωσε ο φίλος τού Αχιλλέα, Πάτροκλος, ο οποίος συγκαταλεγόταν στους μνηστήρες της Ελένης, και όχι ο Αχιλλέας μια και δεν παρουσιάζεται ως μνηστήρας της στα κείμενα του Ομήρου. Ο Παυσανίας αγνοεί όμως ότι ο ποιητής Ευριπίδης, τον 5ο π.Χ. αιώνα, έγραφε πως ο Αχιλλέας υπήρξε μνηστήρας της Ελένης.
Όπως και εάν είχε, βλέπουμε πως ο ιδρυτής ήρωας Λας, θεωρείτο σύγχρονος με τους ήρωες του Τρωϊκού πολέμου, τον Αχιλλέα και τον Πάτροκλο και πως η δολοφονία του τοποθετείται πριν το γάμο της Ελένης με τον Μενέλαο και συνεπώς πριν τον πόλεμο της Τροίας. Σύγχρονοι του Αχιλλέα και του Πάτροκλου ξέρουμε πως ήταν και οι Διόσκουροι, ήρωες οι οποίοι είχαν πεθάνει και αποθεωθεί λίγο πριν τον πόλεμο αυτό (P. Grimal), που η παράδοση τοποθετεί γύρω στα 1200 π.Χ.
Για την ονοματοθεσία της πόλης μπορεί να γίνει και μια άλλη υπόθεση : ο ήρωας Λας ήταν μυθικό πρόσωπο, που πλάστηκε για να εξηγηθεί το όνομα της και να αποδοθεί η ίδρυση της σε κάποιο γενναίον άντρα, που αναμετρήθηκε μ’ έναν πανελλήνιον ήρωα. Στα παλαιοχριστιανικά και μόνον χρόνια βρίσκουμε αυτήν την πιο ρεαλιστική εξήγηση : η πόλη Λα ονομάστηκε έτσι γιατί ήταν χτισμένη σε πέτρα υψηλή (γεωγράφος και γραμματικός Στέφανος Βυζάντιος, 6ος μ.Χ.). Σύμφωνα μ’ αυτήν άποψη, η Λας, χρωστούσε το όνομα της στη γεωμορφολογία του πρώτου τόπου τής ίδρυσης της, δηλαδή στο πετρώδη λόφο τής Ασίας-Πασσαβά.
Αν ο Λας ήταν υπαρκτό πρόσωπο της αχαϊκής περιόδου, η πόλη στην οποία έδωσε τ’ όνομα του, παρουσιάζεται από τις φιλολογικές πηγές να ιδρύθηκε λίγα χρόνια μετά τα 1250 π.Χ. -λίγο πριν το γάμο της Ελένης και πριν την αποθέωση των Διοσκούρων- και να κατελήφθη απ’ αυτούς μετά από πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, πριν τα 1200 π.Χ.
Αν δεν δεχτούμε την ιστορικότητα του ήρωα Λα, η πόλη Λαας, αφού ανήκε στο βασίλειο του Μενελάου, προ του πολέμου της Τροίας, συμπεραίνουμε πως ήταν μια μυκηναϊκή πόλη ήδη χτισμένη λίγο μετά τα 1250 και πριν τα 1200 π.Χ. (πάντα βασισμένοι στην παραδοσιακή χρονολόγηση του πολέμου της Τροίας, γύρω στα 1200 π.Χ.). Έτσι, παραμένει ανοικτή η χρονολογία ίδρυσης της.
Ενώ οι φιλολογικές πηγές αναφερόμενες στα μυκηναϊκά χρόνια της Λας είναι, καθώς είδαμε, αρκετές, τα αρχαιολογικά ευρήματα αυτής της εποχής είναι λιγοστά. Μόνον ένα μεμονωμένο θραύσμα οψιδιανού (μαύρου στιλπνού ηφαιστιογενούς λίθου) από την αρχαία ακρόπολη είναι χωρίς αμφιβολία προϊστορικό (Η. Waterhouse, G. Shipley). Υπάρχουν κάποιοι αινιγματικοί, δυσχρονολόγητοι ογκόλιθοι 1,50 μ επί 0,80 μ (Η. Waterhouse) και κάποια αινιγματικά θραύσματα αγγείων που θεωρήθηκαν υστεροελλαδικής περιόδου (1400-1100 π.Χ.) από τον Πασσαβά (Π. Γιαννακόπουλος), αλλά η χρονολόγηση τους έχει αμφισβητηθεί (Η. Waterhouse). Για να τεκμηριωθεί απόλυτα η ύπαρξη εγκατάστασης στη μυκηναϊκή εποχή στο λόφο του Πασσαβά απαιτείται, έστω κι αν η διαμόρφωση του εδάφους τη δυσχεραίνει, περαιτέρω αρχαιολογική έρευνα. Παρ’ όλ’ αυτά, όπως από παλιά έχει σημειωθεί, η θέση του Κάστρου «θεωρείται ιδανική για ίδρυση μυκηναϊκής ακρόπολης». Έλληνες και ξένοι ερευνητές, ομόφωνα, θεωρούν πως εκεί βρίσκεται η μυκηναϊκή Λας (πρόσφατα Ν. Παπαχατζής, G. Shipley).
Πρώτα Δωρικά χρόνια
Μετά τα μυκηναϊκά χρόνια και τους Αχαιούς, κύριοι της Σπάρτης έγιναν οι Δωριείς, στα πρωτογεωμετρικά χρόνια (P. Cartledge), γύρω στο 1050 π.Χ., κι έπειτα της νοτιοδυτικής Λακωνίας, όπου βρισκόταν και η Λας. Κατά την παράδοση, ο Ευρυσθένης και ο Προκλής, οι πρώτοι δύο δωριείς βασιλιάδες της Σπάρτης, χώρισαν τότε το βασίλειο σε έξι τμήματα κι έκαναν τη Λα πρωτεύουσα στο ένα απ’ αυτά. Και, όπως είδαμε πιο πάνω, επέλεξαν να κάνουν το ομώνυμο ευλίμενο λιμάνι της ναύσταθμό τής Σπάρτης/Λακωνίας (ιστορικός Έφορος 4ος π.Χ., γεωγράφος Στράβων 1ος π.Χ.-1ος μ.Χ.). Από τότε, και για πολλούς αιώνες, η Λα αποτελούσε μία από τις περιοικίδες πόλεις της Σπάρτης, υποτελείς στην πρωτεύουσα, με κάποια -σχετική- αυτονομία.
Αρχαϊκή ΠερίοδοςΕρχόμαστε στα ιστορικά χρόνια, όπου διάφορα αρχαιολογικά ευρήματα από την περιοχή του Χωσιαρίου δίνουν στοιχεία για τη ζωή στην αρχαική περίοδο (700-480 π.Χ.). Τα περισσότερα από αυτά σχετίζονται με τη θρησκευτική ζωή του τόπου, όπως ένα αρχαϊκό κιονόκρανο από πωρόλιθο, που πρέπει να ανήκε σε κάποιον από τους ναούς της περιοχής (Π. Γιαννακόπουλος).
Μία λίθινη ερμαϊκή στήλη, που καταλήγει σε κεφάλι κριού, παρουσιάζει μία ποιμενική θεότητα που λατρευόταν στην περιοχή γύρω στα 500 π.Χ. Το πιθανότερο είναι να πρόκειται για ζωόμορφη αναπαράσταση του μεγάλου δωρικού θεού Απόλλωνα Κάρνειου (θεού των προβάτων, οπότε και των κριών), ο οποίος λατρευόταν από τη Σπάρτη και το Γύθειο ως την Καρδαμύλη (M. Pettersson), και είχε ιερό και άγαλμα στο όρος Κνακάδιον τής Λας (Πολύβιος, Παυσανίας).
Σε γερμανικές ανασκαφές της αρχής του 20ου αι. ανακαλύφθηκε ένα ορειχάλκινο αγαλματίδιο του Πάνα (E. S. Forster), αναπαράσταση της ποιμενικής αυτής θεότητας που θα μπορούσε κάλλιστα να συνδυαστεί με τον Απόλλωνα Κάρνειο και το πιο πάνω κριόμορφο άγαλμα. Το εύρημα δεν είναι χρονολογημένο και έχει μάλλον χαθεί, αλλά είναι πιθανό να είχε κατασκευαστεί στον 6ο ή τον 5ο π.Χ. αιώνα : σ’ αυτήν την εποχή ανάγεται η συντριπτική πλειοψηφία των ορειχάλκινων ειδωλίων της λακωνικής τέχνης (Ν. Γιαννακόπουλος για αρχαϊκή χρονολόγηση ειδωλίων θεών από το Γύθειο. Ε. Κουρίνου-Πίκουλα για αρχαϊκή χρονολόγηση ειδωλίων ζώων από τη Λακωνία και Μεσσηνία).
Από την περιοχή προέρχεται και το κάτω τμήμα μαρμάρινου αναγλύφου, που παρουσιάζει ανδρική, μάλλον, μορφή με μακρύ χιτώνα και σανδάλια, καθισμένη σε θρόνο που καταλήγει σε πόδια λιονταριού (Π. Γιαννακόπουλος). Το αρχαϊκό αυτό εύρημα πρέπει να θεωρηθεί, όπως και άλλα πολυάριθμα ευρήματα του ιδίου τύπου προερχόμενα από διάφορες περιοχές της Λακωνίας, πως δεν αποτελεί επιτύμβια στήλη αλλά είναι τάμα προσφερμένο στο ιερό κάποιου ήρωα (R. Parker).
Στην αρχαϊκή εποχή ανάγεται ένας τάφος με λίγα κτερίσματα (μικρογραφικά αγγεία) και η επιτύμβια επιγραφή που βρέθηκε δίπλα, γύρω στα 500 π.Χ., η οποία δήλωνε πως ο νεκρός, που το όνομα του ήταν Ερυμνίδας, είχε το, άγνωστο σε μας, αξίωμα του Επιστάτου (Π. Γιαννακόπουλος).
Την γεωμετρική εποχή η Λάς εγκαταλείφτηκε, και επανιδρύθηκε σε τοποθεσία μεταξύ του όρους Ασία (Πασσαβάς), Ίλιον(Μαστρολέου), Κνακάδιον (Ταρμπολιάς). Δεν πρέπει να μην συνδέσουμε και την επίσης πανάρχαια πόλη Πύρριχος με την Πύρρα, καθώς επίσης και την γειτονική με την Λάς Ασίνη με το όρος Ασία.Η σημερινή περιοχή Καμάρες αποτελούσε ανέκαθεν αναπόσπαστο μέρος της πόλης Λάς, που έφτανε μέχρι το ιερό του Διός, στις εκβολές του ποταμού Σκύρα.Κεντρικό σημείο αποτελούσε το Αεράινον (Αγερανός), επειδή σε αυτό υπήρχε ό τάφος του οικιστή της πόλης, με το ομώνυμο όνομα Λάς. Στην ευρύτερη γεωγραφική επικράτεια της Λάς, φάνηκε όλη η παραθαλάσσια περιοχή από το χωριό Μαυροβούνι, μέχρι και το Σκουτάρι. Σε κάποια κείμενα την βρίσκουμε να ονομάζεται Amathea.
Κλασσική Εποχή
Κατά την κλασσική εποχή (480-330 π.Χ.), η ακρόπολη της Λας οχυρώνεται με περίβολο κατασκευασμένο από πολυγωνικές πέτρες (Π. Γιαννακόπουλος). Στην ανατολική πλευρά του μεσαιωνικού κάστρου του Πασσαβά παρατηρούμε και σήμερα τμήμα τού τείχους, που μοιάζει να είναι αρχαίων χρόνων. Οι ογκόλιθοι που σώζονται αποτελούν αναμφίβολα δομικό υλικό της αρχαίας οχύρωσης, αλλά το πιθανότερο είναι πως ξαναχρησιμοποιήθηκαν στη μεσαιωνική τειχοδομία : ο τοίχος αυτός δεν πρέπει να είναι στην αρχική του θέση (Η. Waterhouse). Στο λόφο ανακαλύφθηκαν πολλά θραύσματα αγγείων τής κλασσικής περιόδου (Π. Γιαννακόπουλος, Η. Waterhouse).
Ως τον 5ο ή και τον 4ο αιώνα π.Χ., η Λας πρέπει να ήταν η πιο σημαντική πόλη της περιοχής, αφού κι η πόλη στο χώρο του Γυθείου δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί. Γύρω στα 500 π.Χ., ο ναύσταθμος των Λακεδαιμονίων μεταφέρεται από τη Λα στο νεοκατασκευασμένο τεχνητό λιμάνι στην περιοχή του Γυθείου. Όμως, το λιμάνι της Λας συνεχίζει να χρησιμοποιείται από το ναυτικό της Σπάρτης, αφού κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο (431-404 π.Χ.) διάφορες πολεμικές επιχειρήσεις ξεκίνησαν απ’ αυτό (Θουκυδίδης, Α. Κουτσιλιέρης).
Πηγές: ΠΑΣΣΑΒΑΣ – ΛΑΣ - ΧΩΣΙΑΡΙ
Αρθρο της Της Αννης Λιναρδάκη, http://www.mani.org.gr/periodikomani/3/las.htm,
http://gpapadothomakos.googlepages.com/μυθολογία&προιστορικάστοιχεία

3 σχόλια:

Big LP είπε...

網愛.視訊網愛.網愛聊天.視訊網愛聊天.網愛聊天室.視訊網愛聊天室.網愛俱樂部.視訊網愛俱樂部.a片.日本a片.色情a片.a片下載.免費a片.成人a片.情色a片.av.av女優.日本av.日本av女優.色情av.av下載.免費av.成人av.情色av.av383成人.av美女.av片.av女郎.巨乳av.av巨乳.av成人.性愛影片.性愛.性愛貼圖.性愛小說.性愛自拍.性愛圖片.性愛遊戲.性愛聊天室.性愛姿勢.情色性愛貼圖.性愛文學.免費性愛影片.性愛情慾自拍.性愛短片.性愛小遊戲.性愛圖.性愛文章.性愛光碟.性愛影片欣賞.性愛照片.性愛技巧.性愛故事.性愛巴士.性愛情慾.自拍性愛.中國性愛城.性愛圖貼.性愛貼圖區.自拍.本土自拍.小魔女自拍天堂.自拍貼圖.小魔女自拍.性愛自拍.自拍偷拍.情色自拍.自拍影片.自拍密錄館.素人自拍.自拍走光貼圖.本土自拍貼圖.成人自拍.台灣自拍.花王自拍.自拍俱樂部.自拍照.本土自拍天堂.美女自拍.偷拍自拍.熟女自拍.色情自拍.做愛自拍.正妹.正妹牆.正妹視訊.正妹視訊秀.美女.av美女.美女交友.美女視訊.情色美女.視訊美女.美女寫真.美女遊戲.美女圖片.美女照片.美女牆.正妹牆.無名.正妹牆.情色.情色貼圖.情色文學.情色小說.情色交友.情色影片.情色視訊.情色網站.情色論壇.情色電影.情色a片.辣妹視訊.視訊聊天室.情色視訊.免費視訊聊天.免費視訊.視訊.視訊美女.美女視訊.視訊交友.視訊聊天.免費視訊聊天室.視訊情色.視訊a片.視訊自拍.性愛視訊.av視訊.視訊網愛.網愛視訊.視訊圖片.視訊網站.情趣用品.維納斯情趣用品.情趣.凹凸情趣用品.阿性情趣用品專賣.aooyy 情趣.情趣網站 線上直購網 參觀情趣.情趣 線上直購網.情趣商品.情趣內衣.做愛.做愛影片.大奶妹做愛影片.做愛遊戲.做愛姿勢.做愛自拍.免費做愛影片.做愛圖片.

Ανώνυμος είπε...

做愛小遊戲.日式做愛48招.聊天.聊天室.成人聊天室.成人 聊天.uc聊天.聊天ut.網愛聊天.163聊天.視訊聊天.美女聊天室.交友.
女交友.成人交友.交友 網.美女交友.視訊交友.交友聊天.交友中心.交友ukiss.交友留言.成人.成人文學.成人影片.成人視訊.成人貼圖.成人 網.成人免費.成人av.成人自拍.成人色.情色娛樂天堂.情侶歡愉用品.愛情公寓-情色交友站.情色貼圖-影音論壇.愛情殺手吳水晶.2008真情寫真.情人節阿性.情色文學-正妹視訊區.情色小說.情色論壇.麗的情色小遊戲.情色網.台灣情色網.情色遊戲-娛樂網.情色小遊戲.情色小站.情色貼片. 情色影片.台灣kiss情色網.情色漫畫.情色.視訊.視訊交友90739.視訊交友網.kk777視訊俱樂部.ut影音視訊聊天室13077.情人視訊高雄網.視訊聊天.視訊情人高雄網.視訊ukiss.視訊交友高雄網.免費視訊.免費視訊聊天.視訊聊天室.視訊美女.交友視訊.影音視訊聊天室.情人視訊網.視訊美女34c.視訊ukiss tw.視訊交友34c.加盟 視訊聊天 自拍美女聊天室.0401影音視訊.自拍美女聊天室 視訊聊天.視訊辣妹.情色視訊-影音聊天室.免費視訊聊天室.視訊momokoko.美女視訊.視訊交友.080視訊聊天室.辣妺視訊.後宮視訊.成人視訊.1007視訊.日本視訊.視訊交友 aooyy.0401視訊美女.免費視訊辣妹脫衣秀.視訊交友ukiss.0401 影音視訊聊天室.免費視訊聊天區.情人視訊.1元視訊.173視訊.173視訊聊天.momokoko視訊.免費視訊美女.0204視訊交友.影音視訊.免費視訊辣妹.av視訊論壇.視訊妹.視訊辣妹影片直播.戀愛ing視訊.視訊麻將王.一元視訊.173 視訊辣妹.色情視訊.武則天視訊.kk視訊.視訊論壇.完美女人視訊.176視訊聊天.視訊網.xxx383成人視訊.176 視訊聊天.uthome視訊聊天室.完美女人視訊網.kk69視訊俱樂部.0509電話視訊聊天.視訊聊天評比.av視訊.

Ανώνυμος είπε...

173 影音 live 秀免費視訊.13060 免費視訊聊天.uthome 視訊聊天室.免費視訊網.173liveshow視訊美女.5320視訊交友.atv視訊.日本免費視訊.msn視訊.網路視訊.愛上女主播視訊聊天室.168視訊.台灣視訊.0509 免費視訊聊天秀.av研究所-影音交友網.av.av女優.avdvd.go2av.av美女-視訊聊天室.av1688影音娛樂網.av博物館.myav.av383.一葉情貼圖片區 av127.日本 avdvd 介紹免費觀賞.av成人網-情色論壇.go2av免費影片.av最前線-影音娛樂網.18成人avooo.
av直播室-情色視訊.s383 myweb hinet net av383 htm.環球av影音城.av104.免費av18禁影片.一葉晴貼影片區 av127.dvd專賣店avdvd.日本av女優.avhigh.免費av.av dvd.日本av.av影片.av女.av1688天使娛樂網.av貼圖.av1688影音娛樂網myweb.av1688影音娛樂網hinet.qq av.go2av com.avvcd.okav成人影院.s383 myweb hinet net av383z html.av女傭.dvd 專賣店 avdvd.av969.avshow成人影音網.微風成人.嘟嘟成人網.成人-美女視訊入口網.18成人.成人影城.成人圖片.成人貼圖.成人圖片區.成人文章.jp成人.成人小說.85cc成人片.微風成人區.台灣18成人網.777成人區.成人文學.八國聯軍成人.成人遊戲-情色娛樂網.成人貼圖站.18禁成人網.成人電影.成人漫畫.69成人.免費成人影片.成人論壇.嘟嘟成人.百分百成人圖片.4u成人.午夜成人.666成人.成人卡通.台灣成人網.成人動畫.成人網.杜蕾斯成人.無碼dvd成人網.bt成人.777成人.成人夜色.成人聊天室-性愛初體驗.成人dvd.18成人網.成人網站-影音娛樂區.成人貼圖區.成人用品維納斯.夜未眠成人影城.成人用品性易購.av成人網.維納斯成人用品.18成人avooo.台灣18成人.成人光碟.線上成人影片.亞亞成人館.免費成人片觀賞.383成人影城.999成人性站.成人交友-sex俱樂部.免費線上成人影片.成人圖貼.383成人.69成人黃色故事小.伊莉成人.ec成人.禁地成人.小潘潘成人片.免費成人電影.免費成人遊戲.成人小遊戲.免費成人影城.aooyy 成人玩具.成人自拍.都都成人站.成人漫畫區.dudu成人.情色成人.卡通成人網.黃色珍藏館成人.成人動漫.成人影音.0204成人片.免費成人.免費成人卡通.kyo成人動漫.成人情色.85cc成人片 西洋片.成人論譠.免費成人動畫.小老鼠成人.383movie成人影城.東東成人.okav成人影院.0204成人.線上成人.u4成人區.只有成人圖區.小弟弟成人娛樂網.台灣十八成人網.百分百成人圖帖.24h免費成人頻道.正妹牆.無名正妹牆.et正妹牆etwalls com.正妹.正妹日報.正妹照片.正妹百人斬.正妹無名相簿.正妹牆強力版.正妹圖片.喇叭聊天室-美女視訊.聊天室-情色成人區.ut聊天室-影音娛樂網.豆豆聊天室-情色交友站.哈啦聊天室-愛情公寓18成人區.尋夢園聊天室.聊天室尋夢園.080聊天室.080苗栗人聊天室.6k聊天室.a片-影音視訊娛樂網.日本a片-視訊轉播站.a片下載-成人交友區.情色a片-sex520論壇.免費a片-線上遊戲聊天室.