Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Ο γερμανός υπουργός Επιστημών, Ερεύνης και Τέχνης: ΟΙ ΑΘΑΝΑΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΕΟΙ αιώνια και πνευματική βάση του πολιτισμού της Γερμανίας!


019.jpg

020.jpg
Στον σταθμό Königsplatz του Μανάχου των τραμ ο οποίος οδηγεί στην γλυπτοθήκη του Μονάχου, με πέταξε άχου η μαύρη μοίρα μου μάνα (μου Ελλάς) κακομοίρα μου...
021.jpg
Μπορεί η σύγχρονη Ελλάδα να βρίσκεται στο στόχαστρο της κριτικής των Γερμανών, δεν ισχύει όμως το ίδιο με την ελληνική αρχαιότητα, που χαίρει πάντοτε εκτίμησης και θαυμασμού από τη γερμανική κοινή γνώμη. Aίσθηση προκάλεσε στο ακροατήριο το εορταστικό κλίμα των εγκαινίων της πρωτότυπης έκθεσης 
«Οι αθάνατοι Θεοί της Ελλάδας»
στη Γλυπτοθήκη του Μονάχου, που έλαβε χώρα την Πέμπτη κατ' εξαίρεση στον υπαίθριο χώρο μεταξύ της Γλυπτοθήκης και του Μουσείου Αγγείων. 
016.jpg

Ο διάσημος Κρητικός γλύπτης και χαλκουργός Κρησίλας γεννήθηκε στην Κυδωνία τον 5ο αιώνα π.Χ. και με την τέχνη του συνέβαλε τα μέγιστα στη διαμόρφωση της περιόδου που ονομάστηκε κλασική. Τα έργα του επηρέασαν τη γλυπτική της εποχής του, που με τη σειρά της καθόρισε την τέχνη όλων των εποχών που ακολούθησαν. 
Η αξία της τέχνης του αναγνωρίστηκε από νωρίς και ήταν ένας από τους κορυφαίους καλλιτέχνες που προσκάλεσε ο Περικλής στην Αθήνα, για να συμμετέχει στα μεγάλα έργα που την κόσμησαν και την κατέστησαν αθάνατη. Ο Κρητικός Κρησίλας ήταν ένας από τους πρωταγωνιστές του αιώνα που ονομάστηκε «Χρυσός»! Αρχικά εντάχθηκε στο συνεργείο του Φειδία που είχε το γενικό πρόσταγμα των μεγάλων έργων που συντελούνταν στην Ακρόπολη. Μετά τον Παρθενώνα η φήμη του Κρησίλα εκτοξεύτηκε στα ύψη. Δέχεται παραγγελίες από τα μεγαλύτερα ιερά και έργα του κοσμούν πολλές πόλεις του Ελληνικού κόσμου όπως η Αθήνα, η Έφεσος, το Άργος, η Ερμιόνη. Παραμένει όλη του την υπόλοιπη ζωή στην Αθήνα, όπου τιμάται και αναγνωρίζεται από το δύσκολο κοινό της, αλλά δεν λησμονά την πατρίδα του που τη μνημονεύει σε όλα τα έργα του, τα οποία υπογράφει 
«Κρησίλας εποίησεν Κυδωνιάτας» 
ή «Κυδωνιάτας Κρησίλας ειργάσατο», φέρνοντάς μας αναπόφευκτα στο νου τον Δομίνικο Θεοτοκόπουλο που εργάστηκε μακριά από την πατρίδα του, αλλά ήταν πάντα παρούσα στο έργο και στην υπογραφή  
ΑΠΟ ΤΟ "ΚΡΗΤΙΚΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ"

«Στα σκαλιά του Μουσείου είχε τοποθετηθεί ένα πελώριο άγαλμα της Θεάς Αθηνάς, που με τα πελώρια μάτια της και το δόρυ δέσποζε σε όλη την πλατεία», περιγράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος, κ. Απόστολος Μαλαμούσης, που παρευρέθη στην εκδήλωση.
Στις ατασθαλίες και τις ερωτικές περιπέτειες θεών και θνητών, αλλά και στους μυθικούς ήρωες της αρχαιότητας, που έδωσαν έμπνευση στην παγκόσμια λογοτεχνία, αναφέρθηκε στον λόγο του ο διευθυντής των Μουσείων, κ. Φλόριαν Κνάους.
 «Αν κάποτε το σύνθημα ήταν "να φύγουν οι Θεοί από τη ζωή των ανθρώπων", με τη σημερινή έκθεση το σύνθημα αντιστρέφεται "να έλθουν πάλι οι Θεοί στη ζωή των ανθρώπων"»
κατέληξε ο κ. Κνάους.
Εν συνεχεία, προλόγισε ο Βαυαρός υπουργός Επιστημών, Ερεύνης και Τέχνης, δρ Βόλφγκανγκ Χόιμπς με προφανή διάθεση σύσφιγξης των σχέσεων των δύο λαών. «Πατέρα Απόστολε» είπε ο υπουργός απευθυνόμενος στον Πρωτοπρεσβύτερο 
«σου δίνω την εξουσιοδότηση σε λίγες μέρες που θα είσαι στην Ελλάδα να μεταφέρεις στους συμπατριώτες σου την αμέριστη φιλία, εκτίμηση και αγάπη ημών των Βαυαρών για τους Ελληνες. Με τη σημερινή μεγαλοπρεπή έκθεση τιμούμε τον ελληνικό πολιτισμό, που θεωρούμε αιώνιο και πνευματική βάση του πολιτισμού μας».

 Η εν λόγω ρήση του υπουργού, που θεωρείται φιλέλλην και η σύζυγός του μιλάει ελληνικά, συγκίνησε και ενθουσίασε το ακροατήριο, που αποτελείτο και από Ελληνες του Μονάχου. Το πολυσχιδές υλικό της έκθεσης, που θα διαρκέσει ώς τον Ιούλιο του 2013, περιλαμβάνει εκθέματα που αφορούν τόσο τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου όσο και τις θεότητες που προϋπήρχαν στον ελλαδικό χώρο. Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την εξέλιξη της πολυθεΐας στον χωροχρόνο έως την εποχή της επικράτησης του χριστιανισμού
Πηγές: επεξεργασία κειμένου από τη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Φωτογραφίες Νίκος Σάμιος, Γλυπτοθήκη Μονάχου.
Δείτε επίσης:

005_ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου