Ο γιατρός και συγγραφέας ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΡΗΓΑΤΟΣ παρουσιάζει αρχαίες αντιλήψεις σχετικά με την ιατρική, που έχουν επιβιώσει μέχρι σήμερα στη λαϊκή μας παράδοση. Αναφέρεται στα τάματα, στις λεγόμενες εγκοιμήσεις, στους προστάτες Αγίους, καθώς και στην αντίληψη της βασκανίας και της «ανταύρας». Ακόμα, κάνει λόγο για τη θεραπευτική ιδιότητα των βοτάνων και των βεντουζών, καθώς και για τις ομοιότητες που υπάρχουν στις πρακτικές πρόληψης των νοσημάτων. Παράλληλα, η αρχαιολόγος ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΣΠΑΘΑΡΗ αναφέρεται στη λατρεία του ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ στην ΑΡΧΑΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟ ενώ προβάλλονται πλάνα από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της ΚΟΡΙΝΘΟΥ και της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ. helenkem
Οὐρανὲ παγγενέτωρ, κόσμου μέρος αἰὲν ἀτειρές, πρεσβυγένεѳλ’, ἀρχὴ πάντων πάντων τε τελευτή, κόσμε πατήρ, σφαιρηδὸν ἑλισσόμενος περὶ γαῖαν, οἶκε ѳεῶν μακάρων, ῥόμβου δίναισιν ὁδεύων, οὐράνιος χѳόνιός τε φύλαξ πάντων περιβληѳείς, ἐν στέρνοισιν ἔχων φύσεως ἄτλητον ἀνάγκην, κυανόχρως, ἀδάμαστε, παναίολε, αἰολόμορφε, πανδερκές, Κρονότεκνε, μάκαρ, πανυπέρτατε δαῖμον, κλῦѳ’ ἐπάγων ζωὴν ὁσίαν μύστηι νεοφάντηι. . (ΟΥΡΑΝΟΥ ΥΜΝΟΣ ΟΡΦΕΩΣ)
Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011
ΑΡΧΑΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ&ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Ο γιατρός και συγγραφέας ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΡΗΓΑΤΟΣ παρουσιάζει αρχαίες αντιλήψεις σχετικά με την ιατρική, που έχουν επιβιώσει μέχρι σήμερα στη λαϊκή μας παράδοση. Αναφέρεται στα τάματα, στις λεγόμενες εγκοιμήσεις, στους προστάτες Αγίους, καθώς και στην αντίληψη της βασκανίας και της «ανταύρας». Ακόμα, κάνει λόγο για τη θεραπευτική ιδιότητα των βοτάνων και των βεντουζών, καθώς και για τις ομοιότητες που υπάρχουν στις πρακτικές πρόληψης των νοσημάτων. Παράλληλα, η αρχαιολόγος ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΣΠΑΘΑΡΗ αναφέρεται στη λατρεία του ΑΣΚΛΗΠΙΟΥ στην ΑΡΧΑΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟ ενώ προβάλλονται πλάνα από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία της ΚΟΡΙΝΘΟΥ και της ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ. helenkem
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου