Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Εις ανάμνηση (δολοφονημένοι)

Είναι η μητέρα μας, κάποιοι την αγάπησαν (δικαίως) υπέρμετρα:

Η Νέα Ιατρική του γιατρού Χάμερ

 Του Ζαν-Ζακ Κρεβκέρ (Jean-Jacques CREVECOEUR)
(Η κυβέρνηση Σαρκοζί του απαγόρευσε (!) να λάβει μέρος σε ιατρικό συμβούλιο)

Η Νέα Ιατρική του γιατρού Χάμερ:
Η ασθένεια, είναι η τέλεια λύση που βρίσκει ο εγκέφαλος στο πρόβλημα των "εσωτερικών συγκρούσεων"

Ο γιατρός Ρίκε Γκέερτ Χάμερ (Ryke Geerd Hamer) υπήρξε για πολλά χρόνια διευθυντής σε μια γερμανική κλινική. Η προνομιούχος θέση του, του επέτρεψε να συναντήσει πολλούς καρκινοπαθείς. Χάρις στις περιστάσεις, στην τύχη και στην λεπτομερή παρατήρηση, ο Χάμερ ανακάλυψε τους θεμελιώδεις νόμους που εξηγούν το μηχανισμό της εμφάνισης όλων των καρκίνων και όλων των ασθενειών. Στην περίπτωση αυτού του γιατρού, μπορούμε πραγματικά να μιλήσουμε για νόμους, αφού οι επαληθεύσεις που έγιναν από τον ίδιο και από άλλους ερευνητές και θεραπευτές έδειξαν ότι όλοι ισχύουν στις 100% των περιπτώσεων, πράγμα το οποίο δεν είχε ποτέ συμβεί έως τότε στην ιστορία της ιατρικής.

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Ο λόρδος Βύρων και η σημερινή οικονομική κρίση.


Στις 12 Απριλίου 1823 η έκθεση της δωδεκαμελούς επιτροπής, που είχε ορίσει η Β' Εθνοσυνέλευση για να συντάξει ένα πρόχειρο προϋπολογισμό του επαναστατημένου Έθνους δεν άφηνε κανένα περιθώριο για την κρισιμότητα της κατάστασης: Τα έξοδα του πρώτου εξαμήνου του 1823 θα ανέρχονταν σε 38 εκατομμύρια γρόσια και τα έσοδα σε μόλις 12 εκατομμύρια γρόσια. Η φορολογία, οι τελωνειακοί δασμοί, οι λείες, τα λάφυρα, τα λύτρα, ο εσωτερικός δανεισμός, οι εισφορές ντόπιων και φιλελλήνων, δεν ήταν ικανές να ισοσκελίσουν τον προϋπολογισμό. Η έκθεση της Επιτροπής κατέληγε με την προτροπή να γίνεται καλύτερη διαχείριση του δημόσιου χρήματος από τους τοπικούς άρχοντες και την ανάγκη να αναζητηθούν νέοι πόροι. Η ανάγκη εξωτερικού δανεισμού ήταν πλέον μονόδρομος.
Στις 2 Ιουνίου 1823 το Εκτελεστικό (Κυβέρνηση) εξουσιοδότησε τους Ιωάννη Ορλάνδο, Ανδρέα Ζαΐμη και Ανδρέα Λουριώτη να μεταβούν στο Λονδίνο και να συνάψουν δάνειο 4.000.000 ισπανικών ταλλήρων. Η επιτροπή καθυστέρησε να αναχωρήσει, λόγω έλλειψης χρημάτων για τα έξοδα του ταξιδιού, τα οποία κάλυψε με δάνειο ο Λόρδος Βύρων (όχι μόνο για προσωπικό του συμφέρον, αλλά  για να πετύχει την  εξάρτηση της χώρας μας από την Αγγλία, διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε, και γράφτε μας εάν εσείς βλέπετε κάτι άλλο...).
Στις 26 Ιανουαρίου 1824, ο Ιωάννης Ορλάνδος και ο Ανδρέας Λουριώτης έφθασαν στην αγγλική πρωτεύουσα και ύστερα από έντονες διαπραγματεύσεις, στις οποίες πήραν μέρος και μέλη του Φιλελληνικού Κομιτάτου, συνομολόγησαν ένα δάνειο 800.000 λιρών με τον οίκο Λόφναν (9 Φεβρουαρίου 1824). Το δάνειο είχε τόκο 5%, προμήθεια 3%, ασφάλιστρα 1,5% και περίοδο αποπληρωμής 36 χρόνια. Ως εγγύηση για την αποπληρωμή του δανείου τέθηκαν από ελληνικής πλευράς τα δημόσια κτήματα και όλα τα δημόσια έσοδα.
Όμως, το ποσό που έφθασε στην επαναστατική διοίκηση ήταν μόλις 298.000 λίρες, αφού το παραχωρούμενο δάνειο είχε οριστεί στο 59% του ονομαστικού (472.000 λίρες) και από αυτό παρακρατήθηκαν 80.000 ως προκαταβολή τόκων δύο ετών, 16.000 για χρεολύσια, 2.000 ως προμήθεια και άλλες δαπάνες. Σύμφωνα με τη δανειακή σύμβαση, το ποσό θα αποστέλλονταν στις Τράπεζες Λογοθέτη και Βαρφ, που έδρευσαν στην αγγλοκρατούμενη Ζάκυνθο και θα παραδίδονταν τμηματικά στην ελληνική κυβέρνηση, ύστερα από έγκριση της επιτροπής που την αποτελούσαν ο Λόρδος Βύρων,

UN security men in brawl with Erdogan bodyguards Waechtermovie. Κιζμέτ...

Πολιτισμός τύπου Ερντογάν.
Με ξυλοδαρμό θέλησαν να εισέλουν στην συγκέντρωση του ΟΗΕ πριν την ομιλία του κ. Αμπάς (οι Τούρκοι είχαν καθυστερήσει διότι ...πήγαν πρώτα να μπούν από λάθος πόρτα!) οι Τούρκοι με τους μπράβους τους...Δείτε το βίντεο:

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.


Από το Άξιον Εστί:
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...
Εκεί σπάροι και πέρκες
ανεμόδαρτα ρήματα
ρεύματα πράσινα μες στα γαλάζια
όσα είδα στα σπλάχνα μου ν' ανάβουνε
σφουγγάρια, μέδουσες
με τα πρώτα λόγια των Σειρήνων
όστρακα ρόδινα με τα πρώτα μαύρα ρίγη...
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα μαύρα ρίγη...
Εκεί ρόδια, κυδώνια
θεοί μελαχροινοί, θείοι κ' εξάδελφοι
το λάδι αδειάζοντας μες στα πελώρια κιούπια.
Και πνοές από τη ρεμματιά ευωδιάζοντας
λυγαριά και σχίνο
σπάρτο και πιπερόριζα
με τα πρώτα πιπίσματα των σπίνων
ψαλμωδίες γλυκές με τα πρώτα-πρώτα 
Δόξα Σοι...
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι!..
Εκεί δάφνες

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Επιστολή Προς τη Τουρκική Εφημερίδα Hürriyet Για την Αποκατάσταση Περί Ιστορικών Ανακριβειών.

Ημερομηνία 27/09/«2011»

Επιστολή Προς τη Τουρκική Εφημερίδα Hürriyet Για την Αποκατάσταση Περί Ιστορικών Ανακριβειών.

O tempora, o mores!

Ελληνικά:
Με αφορμή το άρθρο που δημοσίευσε η τουρκική εφημερίδαHü
rriyet με πληροφορίες για την επιστροφή του αγάλματος του Θεού Ηρακλή στη Μητρίδα Γη του, η Οργάνωσή μας απέστειλε την παρακάτω επιστολή στην εφημερίδα (εκδότη και συντάκτες) θεωρώντας χρέος μας να υπερασπιστούμε την Ιστορία του Έθνους μας και τον Πολιτισμό του. Στο άρθρο αναφέρεται ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι το άγαλμα είναι προϊόν της Τουρκικής κληρονομιάς(...) και δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά για την Ελληνική πρωτότυπη κατασκευή του...
Μιας λοιπόν και ουδείς Θεσμικός παράγοντας από την επίσημη ελληνική Πολιτεία ( Υπουργεία "Πολιτισμού", Εξωτερικών") ,ενδιαφέρθηκε να αποκαταστήσει την Ιστορική Πραγματικότητα με μία έστω τυπική ανακοίνωση προς υπεράσπιση της Παράδοσής μας , αναλάβαμε εμείς να "ενημερώσουμε" τους υπεύθυνους της εφημερίδας για το προφανώς επιτηδευμένο ατόπημά τους...

English:

Η «πολιτιστική πρωτεύουσα 2010» έχει σκοτεινές κηλίδες...

Του Κωστα Θ. Καλφοπουλου
Με την επίλυση του «αρμενικού ζητήματος» ο κεμαλισμός ανοίγει το βιβλίο της σύγχρονης τουρκικής ιστορίας, με τη Μικρασιατική Καταστροφή το επισφραγίζει, με το «κουρδικό» το εμπλουτίζει. Η σύλληψη και υλοποίηση του εβραϊκού Ολοκαυτώματος ανευρίσκεται στην αρμενική γενοκτονία, σύμφωνα και με την ιστορική δήλωση του Α. Χίτλερ «Ποιος μιλάει σήμερα πια για τους Αρμένιους;».
Το ντοκιμαντέρ «Aghet» (στα αρμενικά «καταστροφή»), σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ερικ Φρίντλερ, που προβλήθηκε πρόσφατα από το πρώτο πρόγραμμα της γερμανικής τηλεόρασης (ARD) και λίγες μέρες μετά στο ενημερωτικό κανάλι Phoenix, μια κοινοπραξία των δύο δημοσίων τηλεοπτικών σταθμών της χώρας, δεν τίμησε απλώς την 95η επέτειο από τα τραγικά γεγονότα.
(Σημείωση ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΝΑΒΑΣΙΣ: Το "Aghet" έχει λάβει το βραβείο για το καλύτερο ντοκιμαντέρ από τη γερμανική τηλεόραση το 2010. Προβλήθηκε και εφέτος ξανά, πρόσφατα, κατά την διάρκεια  της επίσκεψης του Τούρκου Πρωθυπουργού στην Γερμανία, σε πολλά τοπικά τηλεοπτικά κανάλια. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Γερμανία όπου ζουν εκατομμύρια Τούρκοι δεν προβάλλεται κανένα τούρκικο σήριαλ....)

Νετρίνα +Πείραμα Νέστωρ> Ταξίδι στις Εσχατιές του Σύμπαντος

Η σημασία της ανίχνευσης των  νετρίνων

Γνωρίζουμε πως η παραδοσιακή αστρονομία βασίζεται στην ακτινοβολία, ορατή και αόρατη. Δηλαδή στο φωτόνιο. Το μόνο όμως διαφορετικό σωματίδιο που είναι σε θέση να χρησιμοποιήθεί είναι το νετρίνο, διότι έτσι μπορούμε να δούμε πολύ μακριά στο Σύμπαν και βαθιά μέσα στα άστρα.
Στις εκρήξεις των supernava συγκεκριμμένα παράγονται αμέτρητα νετρίνα, που προδίδουν την εκδήλωση των φαινομένων που ακολουθεί την έκρηξη. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι τα υπερσυμμετρικά σωματίδια συλλαμβάνονται από πολύ μεγάλα αστρικά σώματα. Επομένως, διερευνώντας, εάν, όντως, είναι πηγές νετρίνων, ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να απαντήσουν κατά πόσον οι σχετικές θεωρίες είναι σωστές ή όχι. Πηγή...

Καταρρίπτουν τα νετρίνα θεωρίες του Αϊνστάιν;

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Η ιστορία και η έννοια του αθλητισμού

Εκδοχές για την καταγωγή και την ιστορία του αθλητισμού

Υπάρχουν πολλές και διάφορες εκδοχές για την καταγωγή και την ιστορία του αθλητισμού και όπως σωστά γράφει ο κορυφαίος Γερμανός φιλόλογος Ulrich von Wilamowitz - Moellendorff (1848-1931 «κάθε λαός είναι υπερήφανος για την πνευματική του κτήση», -εδώ θα πρέπει να τονισθεί ότι η έννοια του αθλητισμού είναι στενά συνυφασμένη με το ελληνικό πνεύμα- αν και δικαιωματικά οι Αιγύπτιοι και οι Μεσοποτάμιοι είναι υπερήφανοι για τα κείμενα και τις ανάγλυφες παραστάσεις των  κατορθωμάτων των βασιλιάδων τους, δυστυχώς όμως δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να διευκρινιστεί το αγωνιστικό περιεχόμενο τους, ή η αθλητική τους αξία, διότι έχουν φθαρεί από τον χρόνο εν αντιθέσει με τις ελληνικές τοιχογραφίες της Σαντορίνης, Κρήτης κ.λ.π., ...και συνεχίζει εύστοχα ο Ulrich von Wilamowitz - Moellendorff : «αλλά η ελληνική φυλή στέκεται ψηλότερα από κάθε άλλη, διότι έχει τούτο το προσόν, να είναι η μητέρα παντός πολιτισμού». Σαφώς   οι Αιγύπτιοι καθιέρωσαν τους αγώνες δρόμου, βάδην και την πάλη, περίπου 3.000 χρόνια π.Χ.. όμως ο  αθλητισμός,  ένα σύνθετο περίγραμμα του αρχαίου Έλληνα άνθρωπου, πολίτη του ικανού να προασπίσει τα συμφέροντα της πόλης σεβόμενος πάντοτε όμως τα δικαιώματα των αδύναμων και των ηττημένων, δημιουργήθηκε μέσω ενός πλαισίου στο οποίο θρησκευτικές, κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές αξίες διαχρονικά θριάμβευσαν και μόνο μέσω της αρχαίας Ελλάδος δημιουργήθηκε η αληθινή, ποιοτική κοιτίδα του πολιτισμού, διότι  «η μητέρα παντός πολιτισμού» έδωσε στον αθλητισμό τη μορφή του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ευγενικής άμιλλας, εξελίχθηκε η ναοδομία και η μνημειακή γλυπτική, παρουσιάστηκαν έργα ποίησης, φιλοσοφίας, μουσικής και διαμορφώθηκε - πάντα και μέσω αθλητισμού- η εικόνα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού,  εικόνα  στην οποία χρώμα και μορφή οφείλει μέχρι τώρα ο πολιτισμός της ανθρωπότητας.

Η έννοια του αθλητισμού και Παιδεία.

Η έννοια του αθλητισμού σε διεθνές επίπεδο δεν αποδίδει στον κάτοχο της ελληνικής την γνωστή του έννοια, καθώς οι σπουδαιότεροι σήμερα αγώνες, οι Ολυμπιακοί, ενώ εξακολουθούν να είναι καθαρά αγωνιστικοί (και κερδοσκοπικοί), αποκαλούνται παιχνίδια (games) και όχι αγώνες όπως στην γλώσσα που μας έδωσαν, την ελληνική. Η αλλοίωση της έννοιας του αθλητισμού ξεκινάει με τον διωγμό και τις απαγορεύσεις των Ελληνικών εθίμων και παραδόσεων μέσω των διαταγμάτων του Θεοδοσίου Α' και θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι διωγμοί συνεχίζονται μέχρι σήμερα «Η μεγαλύτερη ευεργεσία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες», γράφει ο π. Γ. Μεταλληνός, καθηγητής (Κοσμήτωρ) στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, συγγραφέας περισσοτέρων από 40 θεολογικών βιβλίων στο έργο του «Παγανιστικός Ελληνισμός ή Ελληνοορθοδοξία;», «ήταν η παύση τους»...
Η σωστή έννοια του αθλητισμού είναι αυτή που δημιούργησε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, η οικουμενική συνείδηση των  διαφόρων πόλεων - κρατών και αποτελεί την πρώτη κατ' ουσία  δημιουργία του πρώτου «κοινού» και κατ' επέκταση κοινωνικού  θεσμού, ενός  πολιτισμικού αγαθού με παιδαγωγικό χαρακτήρα. Το εκπαιδευτικό - παιδαγωγικό σύστημα του αρχαιοελληνικού κόσμου είδε  τον αθλητισμό ως μέσω τελειοποίησης της ανθρώπινης προσωπικότητας σε συνδυασμό με διάφορες διαχρονικές και χρηστικές αξίες. Τα Γυμνάσια των πόλεων ήταν χώροι άσκησης του σώματος και ταυτόχρονα χώροι διδασκαλίας, γεγονός που επιτρέπει να συμπεράνουμε ότι  δεν ήταν καθόλου σύμπτωση ή τυχαίο ότι  οι φιλοσοφικές σχολές όπως το Λύκειο του Αριστοτέλη ή η Ακαδημία του Πλάτωνος είχαν την έδρα τους στα Γυμνάσια. Συνετά λοιπόν  ονομάζεται το Υπουργείο Παιδείας στην Ουγκάντα (...όχι όμως στην Ελλάδα) Υπουργείο Παιδείας και Αθλητισμού.

«Παλαιστινιακή άνοιξη» και Ηνωμένες Πολιτείες : Δημοκρατία ώρα μηδέν!


Αν και η απόφαση στο Συμβούλιο Ασφαλείας για την αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους (δείτε το κάτωθι βίντεο) είναι ολοφάνερη,  ο Ομπάμα τόνισε πως  οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ασκήσουν βέτο σε οποιοδήποτε σχέδιο απόφασης που θα τεθεί σε ψήφιση στο Συμβούλιο Ασφαλείας για την αναγνώρισή του, ανέφερε ο Λευκός Οίκος.

Η επιστροφή του Abbas σήμερα στην Παλαιστίνη.

Τζ. Σόρος προς Ε.Ε.: "Πτωχεύστε την Ελλάδα για να σωθούμε όλοι"!

Ο συνομιλητής και φίλος του Έλληνα πρωθυπουργού, ο δισεκατομμυριούχος Τζορτζ Σόρος ("Έμπορος των Εθνών" κατά ορισμένους), ζήτησε ευθέως να πτωχεύσει "συντεταγμένα η Ελλάδα και ίσως η Πορτογαλία και η Ιρλανδία", γιατί διαφορετικά "κινδυνεύει το παγκόσμιο σύστημα".

Μιλώντας σε αμερικανικό μέσο ενημέρωσης, (σ.ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΝΑΝΑΣΙΣ σήμερα και στο γερμανικό περιοδικό Stern)ο Σόρος άσκησε δριμύτατη κριτική στον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι Ρεπουμπλικάνοι την πολιτική Ομπάμα, αλλά εξήγησε ότι οι Ευρωπαίοι πολιτικοί είναι ακόμα χειρότεροι:

«Οι Ευρωπαίοι έχουν κατ' επανάληψη ακολουθήσει τη λάθος πολιτική, δημιουργώντας μια κατάσταση πιο επικίνδυνη και από τη Lehman Brothers του 2008.

» Είναι πιο επικίνδυνη και για αυτό εκτιμώ ότι όταν η κατάσταση θα φτάσει στο απροχώρητο θα κάνουν ό,τι μπορούν για να κρατήσουν το σύστημα, γιατί η εναλλακτική είναι απλά τρομακτική ακόμα και στη σκέψη της.»

Για τον Σόρος, λύση θα ήταν η συντεταγμένη χρεοκοπία δύο ή τριών μικρών χωρών της ευρωζώνης ή ακόμα και η έξοδός τους από το κοινό νόμισμα.

Σε κάθε περίπτωση, έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι η χρεοκοπία δεν πρέπει να γίνει
ι με «άτακτο» τρόπο, γιατί αυτό θα είναι μοιραίο για το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα.
Πηγή... 

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011

Καταρρίπτουν τα νετρίνα θεωρίες του Αϊνστάιν;

Η κοινότητα των φυσικών σε όλο τον κόσμο είναι σε αγωνία καθώς σήμερα αναμένεται να ανακοινώσουν επιστήμονες από το CERN ότι κατέγραψαν νετρίνα που κινούνται ταχύτερα από το φως!


Το... "κοσμικό" όριο ταχύτητας είχε καθοριστεί από τον Αλβέρτο Άινστάιν το 19ο5. Αν η ανακάλυψη των επιστημόνων στο CERN επαληθευτεί, τότε μιλάμε για μια τεράστια ανακάλυψη, τονίζουν ειδικοί. Η ανακάλυψη όμως θα πρέπει να στηριχθεί με πολύ ισχυρά επιχειρήματα. Συνάδελφοι τους ωστόσο, σε όλο τον κόσμο εκτιμούν ότι οι φυσικοί στο CERN μάλλον βιάστηκαν και ότι είναι πιθανό να έχει γίνει κάποιο λάθος κατά τη διάρκεια του πειράματος.
Τα νετρίνα είναι υποατομικά σωματίδια με ελάχιστη μάζα και μηδενικό φορτίο τα οποία δεν αλληλεπιδρούν σχεδόν καθόλου με άλλα σωματίδια. Κινούνται με την ταχύτητα του φωτός, δηλαδή 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο, ενώ είναι επίσης δυνατόν να αλλάξουν αυθόρμητα από τον ένα τύπο στον άλλο.
Η συνταρακτική για τον κόσμο των φυσικών ανακάλυψη, παρουσιάστηκε σε ιστοσελίδα για τη φυσική (arXin.org) χθες και βράδυ και σήμερα θα γίνει παρουσίασή της κατά τη διάρκεια σεμιναρίου στο CERN.
Χαρακτηριστικές για το μέγεθος της ανακάλυψης είναι οι δηλώσεις φυσικών που αναφέρουν ότι, αν αποδειχτεί ότι είναι αλήθεια, "δεν ξέρουμε τίποτα για τίποτα" και "θα πρέπει να αναρωτηθούμε τί έχουμε κάνει λάθος".

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

Βουλγαρία: Αρχαίος ελληνικός οικισμός στον Αγιο Κήρυκο

Το έφεραν στο φως αρχαιολόγοι σε νησάκι της Μαύρης Θάλασσας
Βουλγαρία: Αρχαίος ελληνικός οικισμός στον Αγιο Κήρυκο
 Το νησάκι Αγιος Κήρυκος στα ανοικτά της Σωζόπολης στη Μαύρη Θάλασσα
Τα ερείπια ενός αρχαίου ελληνικού οικισμού έφεραν στο φως αρχαιολόγοι που έκαναν ανασκαφές στο μικρό νησί Άγιος Κήρυκος της Βουλγαρίας, στα ανοικτά της Σωζόπολης στη Μαύρη Θάλασσα. Η Σωζόπολη, νεώτερο όνομα της αρχαίας Απολλωνίας, ήταν μία από τις παλαιότερες αρχαίες ελληνικές αποικίες στα δυτικά παράλια της Μαύρης Θάλασσας αφού ιδρύθηκε από τους Μιλήσιους στα τέλη του 7ου π. Χ. αιώνα.

Οπως δήλωσε μάλιστα η επικεφαλής αρχαιολόγος κυρία Κριστίνα Παναγιότοβα  
«Το εύρημα στο νησί του Αγίου Κηρύκου επιτρέπει μία εικόνα αυτής της πραγματικά μοναδικής, αρχαίας ελληνικής αποικίας στη Βουλγαρία. Τα ερείπια των κτιρίων ήταν απόδειξη μιας καλά οργανωμένης αστικής ζωής ενώ κατά την διάρκεια των ανασκαφών αποκαλύφθηκαν και διάφορα εργαλεία, μεταξύ των οποίων αλιευτικά εργαλεία, αδράχτια, υφαντικά βάρη αλλά και ένα χάλκινο βέλος». 
Σύμφωνα με την ίδια εξάλλου υπήρξαν και στοιχεία για θρησκευτικές τελετές προς τιμήν των θεών Δήμητρας και Περσεφόνης, όπως μικρά σπονδικά αγγεία, αμφορείς και πήλινα ειδώλια.

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Φταίνε οι σημερινοί Τούρκοι για τις γενοκτονίες του 1915-1916;


Για τις γενοκτονίες του 1915-1916 πολλοί ισχυρίζονται ότι δεν φέρουν καμία ευθύνη οι σημερινοί Τούρκοι. Όμως, η εκλεγμένη από τους σημερινούς Τούρκους κυβέρνηση και μάλιστα  με πλειοψηφία όχι μόνο δεν αναγνωρίζει τίποτα, αλλά κάνει τα πάντα για να διαστρεβλώσει ιστορικές αλήθειες, γεγονότα...
Ο Enver Pascha  όπως και ο Mehmed Talât, γνωστός ως  Talât Bey ή Talât Pascha* παρότι είναι γνωστά τα εγκλήματα τους κατά της ανθρωπότητας, με συμμετοχή της κυβέρνησης της Τουρκίας αλλά και με την ανοχή της μεγάλης πλειοψηφίας των Τούρκων τιμούνται με διάφορες μορφές (μεγαλοπρεπείς τάφοι, ονοματοδοσία ακόμη και σχολείων, οδών)...,
Mehmed Talât, όπως γράφει στην Βικιπαίδεια ήταν μασόνος, ο μέγας μάγιστρος της μεγάλης στοάς της Τουρκίας (Hür ve Kabul Edilmiş Masonlar Büyük Locası)....(1)
Η αγγλική Βικιπαίδεια (2)αναφέρει επίσης:
Ο Mehmed Talaat γεννήθηκε το 1874 στην πόλη Κάρντζαλι στο βιλαέτι της Αδριανουπόλεως σε οικογένεια κατώτερου δημόσιου υπαλλήλου που εργάζονταν για την οθωμανική αυτοκρατορία. Ο πατέρας του κατάγονταν από ένα χωριό της ορεινής νοτιοανατολικής σημερινής Βουλγαρίας. Είχε δυνατό σωματότυπο και σκούρα επιδερμίδα. Οι τρόποι του ήταν απότομοι, κάτι που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει το δημόσιο προπαρασκευαστικό σχολείο χωρίς απολυτήριο μετά από μια σύγκρουση με το δάσκαλό του. Καθώς δεν είχε απολυτήριο, μπήκε στο προσωπικό της επιχείρησης τηλέγραφων ως ταχυδρομικός υπάλληλος στην Αδριανούπολη. Ο μισθός του δεν ήταν μεγάλος, έτσι δούλευε υπερωρίες σαν καθηγητής της τουρκικής γλώσσας στο Συμμαχικό ισραηλινό σχολείο που λειτουργούσε για την εβραϊκή κοινότητα της Αδριανούπολης.
Σε ηλικία 21 ετών απέκτησε ερωτικό δεσμό με την κόρη του εβραίου διευθυντή για τον οποίο εργάζονταν. Πιάστηκε να στέλνει ένα τηλεγράφημα που έλεγε 
«Τα πράγματα πάνε καλά. Σύντομα θα φτάσω στον στόχο μου». 
Κατηγορήθηκε με άλλους δύο φίλους του από το ταχυδρομείο πως παραποιούσαν τον επίσημο τηλέγραφο και συνελήφθη το 1893. Υποστήριξε ότι το εν λόγω μήνυμα το έστελνε στη φίλη του. Η εβραία ήρθε προς υπεράσπισή του. Με καταδίκη σε δύο ετών στη φυλακή, του δόθηκε χάρη αλλά εξορίστηκε στην Θεσσαλονίκη ως ταχυδρομικός υπάλληλος.
Αργότερα παντρεύτηκε την Hayriye Hanım (που έγινε αργότερα γνωστή ως Hayriye Talaat Bafralı), ένα νεαρό κορίτσι από τα Ιωάννινα.

Enver-Pascha-Brücke
Αλλά μέχρι και στην Γερμανία έχει φτάσει το η νεοτουρκική αδιαλλαξία: Στο Potsdam, στην περιοχή Babelsberg έχουν ονομάσει την εκεί βρισκόμενη γέφυρα Enver-Pascha-Brücke...
 Η αντιγραφή της ανάρτησης επιτρέπεται (προτρέπεται) άνευ όρων.
Αλήθεια, εσείς παρακολουθείτε τα δόλια τούρκικα σήριαλ στα ελληνικά κανάλια;


(1) Talât Pascha war Freimaurer und als solcher erster Großmeister der Großloge der Freien und Angenommenen Maurer der Türkei

(2) Mehmed Talaat was born in 1874 in Kırcaali town of Edirne Vilayet into the family of a junior civil servant working for the Ottoman Empire. His father was from a village in the mountainous southeastern corner of present-day Bulgaria. He had a powerful build and a dark complexion. His manners were gruff, which caused him to leave the civil preparatory school without a certificate after a conflict with his teacher. Without earning a degree, he joined the staff of the telegraph company as a postal clerk in Edirne. His salary was not high, so he worked after hours as a Turkish language teacher in the Alliance Israelite School which served the Jewish community of Edirne.
At the age of 21 he had a love affair with the daughter of the Jewish headmaster for whom he worked. He was caught sending a telegram saying "Things are going well. I'll soon reach my goal." With two of his friends from the post office, he was charged with tampering with the official telegraph and arrested in 1893. He claimed that the message in question was to his girlfriend. The Jewish girl came forward to defend him. Sentenced to two years in jail, he was pardoned but exiled to Salonica as a postal clerk.
Later, he married Hayriye Hanım (later known as Hayriye Talaat Bafralı), a young girl from Yanya.
Between 1898 and 1908 he served as a postman on the staff of the Salonica Post Of

Φαιάκων Βίος

Η επανάσταση του κρίθινου οίνου

Iδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες έχουν μεγάλη αξία πρωτοβουλίες από τα κάτω που μπορούν να φέρουν μεγάλα αποτελέσματα. Όπως μια επανάσταση με τον Κρίθινο Οίνο, Κρίθινον πόμα, ποτό δηλαδή, όπως το ονόμαζαν οι πρόγονοι μας. Μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία μιας Τοπικής, Εθνικής Αναπτυξιακής και Γαστρονομικής Πολιτικής



του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί ότι όταν το υπαρκτό πολιτικό προσωπικό της χώρας, όλων των χρωμάτων, μιλά για ανάπτυξη επαναλαμβάνει κατά πληκτικό τρόπο την λέξη χωρίς να ξέρει τι σημαίνει.

Κοινώς δεν ξέρουν τι λένε.

Στερούνται πολιτικής και κυβερνητικής παιδείας για περισσότερo απλά πράγματα, πόσο μάλλον για ένα ζήτημα που απαιτεί μεγάλα εφόδια, γνώσεις, ικανότητες και αρετές που δεν τους χαρακτηρίζουν. Δικηγόροι, Γιατροί, Μηχανικοί και μάλιστα ακατέργαστοι δεν μπορούν να κυβερνήσουν τομείς που αγνοούν.

Είναι όμως μεγάλο το έλλειμμα του Πανεπιστημίου γι’ αυτό το ζήτημα. Δεν υπάρχει ουσιαστικά ως τομέας σπουδών. Είναι αποκαλυπτική η απουσία βιβλιογραφίας αλλά και η φτώχεια – ορισμένες φορές τηλεοπτική – του Πανεπιστημιακού προσωπικού. Είδα πρόσφατα μια Άγλωσση εκπομπή ως συνήθως. Το κακό πολιτικό προσωπικό με το κακό Πανεπιστημιακό προσωπικό βαδίζουν μαζί στον μεταπολιτευτικό κύκλο. Είτε είναι δεξιό, είτε είναι αριστερό. Ένας ανεπαρκής και επόμενα φοβικός  κλειστός κόσμος.

Για αυτό τον λόγο, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες έχουν μεγάλη αξία πρωτοβουλίες από τα κάτω που μπορούν να φέρουν μεγάλα αποτελέσματα. Μιλώ στα βιβλία μου γι’ αυτό.

Αυτή είναι η ουσία της επικοινωνίας μου με αυτό που οφείλει να οργανωθεί ως η Κέρκυρα της Ποιότητας, της Τυπικότητας. Οι αληθινά νέες πολιτικές ομάδες, οι τοπικές πρωτοβουλίες, οι παραγωγοί, τα πρόσωπα που κυοφορούν την Νέα Κέρκυρα, την Νέα Ελλάδα.

Ένα παράδειγμα τοπικής, ενδογενούς και αυτοτροφοδοτούμενης ανάπτυξης είναι ο Σπύρος Καλούδης με την τοπική Ζυθοποιεία.

Τι θα σήμαινε όμως για την χώρα ως παραγωγή, ως επιχειρηματικότητα, ως αισθητική, ως στιλ, η συνάντηση της τοπικής δυναμικής με την εξυπνάδα και ικανότητα αυτών που έχουν την ευθύνη διακυβέρνησης.

Κάπου γράφω για την εξυπνάδα των θεσμών. Εδώ δεν υπάρχει εξυπνάδα, υπάρχει βλακεία που παράγει διαφθορά όπως έλεγε ο Σωκράτης ο Αθηναίος.

Θα μπορούσε στην Ελλάδα να γίνει μια επανάσταση του Κρίθινου Οίνου, Κρίθινον πόμα, ποτό δηλαδή, όπως το ονόμαζαν οι πρόγονοι μας. Είναι μεγάλη η υπεροχή, ο συμβολισμός του ονόματος. Είναι μεγάλο Brand το Κρίθινος Οίνος. Μπορεί να αποτελέσει αφετηρία μιας Τοπικής, Εθνικής Αναπτυξιακής και Γαστρονομικής Πολιτικής.

Μπορούν να εμφανισθούν σε σύντομους χρόνους μεγάλοι αριθμοί δημιουργών, βιοτεχνών, παραγωγών, επιχειρηματιών Κρίθινου Οίνου.

Είναι εύκολο, απλό να κατανοήσει κανείς τι σημαίνει αυτό σε τοπικό επίπεδο ως θέσεις εργασίας στις νέες βιοτεχνίες ζυθοποιίας, στην εστίαση. Π.χ. νέο στυλ εστιατορίων με καταλόγους Κόκκινου, Λευκού και Κρίθινου Οίνου στην Νάξο, την Κέρκυρα, τους Μεταξάδες του Έβρου, την Χαλκιδική, την Μακεδονία, την Αττική, την Εύβοια, την Αιτωλοακαρνανία, την Χίο, την Λέσβο. Σε αυτά και πολλά άλλα προσθέσετε μια νέα πινελιά στο αγροτικό τοπίο. Τα χιλιάδες στρέμματα κριθαριού που θα καλλιεργηθούν. Στο Αγροτικό τοπίο της Κέρκυρας θα επανέλθουν η ομορφιά των Αμπελιών που έδιναν κατά την γνώμη μου το ωραιότερο κρασί στον Κόσμο το Μοσχάτο Κέρκυρας αλλά και τα Κριθαροχώραφα.

Δυστυχώς στον τομέα της Ζυθοποιίας υπάρχει μια αποικιακού τύπου κυριαρχία των Πολυεθνικών,

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Η Νέμεσις, ο Ερντογάν, ο Τσόρτσιλ και ο Τζέιμς Μποντ

...τιμητική(!) ονομασία σχολείου στην σημερινή Τουρκία...

Ιδού οι νεοότουρκοι στο βίντεο.

 

...με τον Ερντογάν!
Βλ. και AGHET- A Genocide

Ποιος θυμάται σήμερα την σφαγή των Αρμενίων;


A. Hitler, 22 Αυγούστου 1939

ΕΜΕΙΣ.

 

Οι γενοκτονίες του 1915

Για την ιστορική αλήθεια πρέπει κατά αρχήν να διευκρινίσουμε κάτι:
Η γενοκτονία του 1915 των Ελλήνων, των Αρμενίων, των Ασσυρίων και άλλων πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας είχε εθνικό χαρακτήρα (ανεξαιρέτου θρησκεύματος) και μόνο η γενοκτονία των  Νεστοριανών χριστιανών είχε θρησκευτικό χαρακτήρα.
Αν και μέχρι σήμερα η Τουρκία δεν έχει ακολουθήσει τον δρόμο της Γερμανίας, που αναγνώρισε το ολοκαύτωμα των εβραίων και ζήτησε συγγνώμη από το Ισραήλ, ο Ερντογάν –κυρίως με την πρόφαση ότι το Ισραήλ δεν ζητάει συγνώμη για  τις δολοφονίες στην Γάζα, στην Αίγυπτο-, υποδύεται τον ρόλο του ηγέτη της νεοοθωμανικής αυτοκρατορίας  και φιλοδοξεί να αναδείξει τη χώρα του σε μεγαλύτερη  περιφερειακή δύναμη, και να αναλάβει ως ηγέτης την αναγέννηση της αναδυόμενης νέας οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Στο θέμα της γενοκτονίας του 1915  όμως, κρίνεται η μεγαλοσύνη, ηθική και πολιτική, της σημερινής ηγεσίας της Τουρκίας.... και όμως: Η Τουρκία αρνείται την ύπαρξη γενοκτονίας και ισχυρίζεται ότι πραγματοποιήθηκε ένας βίαιος εκτοπισμός πληθυσμών.

Η γενοκτονία του 1915 των Αρμενίων.

Αν και έγιναν μετά τον πόλεμο  προσπάθειες που κατεβλήθησαν για την ποινική δίωξη των πρωταιτίων της Γενοκτονίας των Αρμενίων, τελικά δεν καρποφόρησαν για λόγους εσωτερικής (τουρκικής) και διεθνούς πολιτικής. Τα τουρκικά δικαστήρια αν και κατάφεραν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα έγγραφα που αποδείκνυαν τα διαπραχθέντα εγκλήματα σε βάρος των Αρμενίων, απέτυχαν να τιμωρήσουν τους εγκληματίες πολέμου.
Στην Τουρκία το ανερχόμενο εθνικιστικό κίνημα του Μουσταφά Κεμάλ αντιτάχθηκε στις δικαστικές προσπάθειες που στόχευαν στη δίωξη των τούρκων στρατιωτικών και κυβερνητικών αξιωματούχων. Στο βιβλίο του, Η Ιστορία της Αρμενικής Γενοκτονίας, ο Βαχάκν Νταντριάν αναφέρει ότι «οι εθνικιστικές φιλοδοξίες ενότητας και εθνικής υπερηφάνειας δεν ταίριαζαν με την εσωτερική παρόρμηση να επιρρίψουν μομφή και ν’ αποδώσουν ευθύνες στους Τούρκους για τη Γενοκτονία των Αρμενίων».
Παράλληλα, στο διεθνές επίπεδο οι πολιτικές εκτιμήσεις βάρυναν περισσότερο από την επιθυμία των Συμμάχων – παρά τη δημόσια δέσμευσή τους – ν’ αναγκάσουν τους Τούρκους ν’ αναγνωρίσουν και να διώξουν ποινικά τους εγκληματίες πολέμου. Στο ζήλο τους να κερδίσουν την εύνοια της κεμαλικής κυβέρνησης, η Γαλλία και η Ιταλία υπονόμευσαν τις προσπάθειες της Αγγλίας και σ’ ένα μικρότερο βαθμό, αυτές των Ηνωμένων Πολιτειών ν’ αποδοθεί δικαιοσύνη. Η Αγγλία χωρίς την υποστήριξη των Συμμάχων και καθώς ήταν υποχρεωμένη ν’ αντιμετωπίσει μόνη της την τουρκική αντίδραση, θυσίασε τελικά την επιδίωξή της για απονομή δικαιοσύνης στο βωμό των πολιτικών της συμφερόντων.
Η θεάς της εκδίκησης  Νέμεσις παίρνει σάρκα και οστά
Έτσι, την ευθύνη για την τιμωρία των δημίων

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Από τον Μ. Αλέξανδρο στο Ισλαμαμπάντ

Buddha statue from the Gandhara
Στην περιοχή Gandhara, η οποία βρίσκεται μεταξύ Αφγανιστάν και στο σημερινό Πακιστάν έχουν εισβάλλει κατά καιρούς Έλληνες, Πέρσες, Άραβες, Αφγανοί, Τούρκοι και Μογγόλοι. Αλλά, ο μόνος που επηρέασε σε βάθος χρόνου την περιοχή, ήταν ο ελληνικός πολιτισμός που  της έδωσε όνομα (η περιοχή Gandhara πήρε το όνομα της από την ελληνική λέξη καντάρια),και μορφή. Μετά τον Μ. Αλέξανδρο, επί  Δημητρίου άνθησε ο ελληνιστικός βουδισμός και ήταν τότε που πρωτοκατασκευάστηκαν τα αγάλματα του Βούδα (προηγουμένως δεν υπήρχαν!), όλα επηρεασμένα από την ελληνική τέχνη.
Και ας μη βιαστούν οι αναγνώστες να βγάλουν εύκολα συμπεράσματα ότι οι μόνο οι αρχαίοι Έλληνες είχαν επηρεάσει την περιοχή. Η πρωτεύουσα του Πακιστάν Ισλαμαμπάντ (όπως και η Βαγδάτη) χτίστηκε το 1960 με βάση σχέδια του ελληνικού αρχιτεκτονικού γραφείου Doxiadis Associates, μια ιδιωτική εταιρεία συμβούλων μηχανικών, με μια μικρή ομάδα αρχιτεκτόνων και πολεοδόμων πολλοί εκ των οποίων  είχαν  συμβάλει στην περίοδο της ελληνικής Ανοικοδόμησης. Η εταιρεία  είχε γραφεία σε όλες τις ηπείρους της γης με  προγράμματα σε 40 χώρες. Απέκτησε τη νομική ταυτότητα DA International Co., Ltd., Consultants on Development and Ekistics, -Σύμβουλοι σε Θέματα Ανάπτυξης και Οικιστικής.-.

Νίκος Σάμιος

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Κατακεραύνωση του αλόγιστου δανεισμού από τον Πλούταρχο!

Ο Πλούταρχος γράφει για τις «συμφορές του δανεισμού»
Το έργο του «Περί του μη δανείζεσθαι» κυκλοφορεί σε νέα έκδοση
Ο Πλούταρχος γράφει για τις «συμφορές του δανεισμού»
Οικονομικά προβλήματα της αρχαιότητας -που μοιάζουν ωστόσο επίκαιρα- πραγματεύεται ο Πλούταρχος στο έργο του «Περί του μη δανίζεσθαι»
«Ο δανεισμός είναι πράξη υπέρτατης αφροσύνης και μαλθακότητας»! 
Το είπε ο Πλούταρχος τον 1ο μ.Χ. αιώνα και να που έφθασε η στιγμή να εκτιμηθούν οι λόγοι του.  
«Εχεις; Μη δανείζεσαι γιατί δεν σου λείπουν. Δεν έχεις; Μη δανείζεσαι γιατί δεν θα ξεπληρώσεις το χρέος σου»,
προβλέπει ο μεγάλος συγγραφέας της αρχαιότητας και ας βγει κάποιος να αντιπαραθέσει, ότι δεν έχει δίκιο...
Δυσάρεστα επίκαιρο είναι το έργο του «Περί του μη δειν δανείζεσθαι» (από τα Ηθικά), που κυκλοφορεί σε νέα έκδοση από τη «Νεφέλη» με τον τίτλο «Οι συμφορές του δανεισμού». Γιατί πράγματι, τις συμφορές που συσσωρεύονται στον άνθρωπο, ο οποίος καταφεύγει στο δανεισμό απαριθμεί με τρόπο καυστικό, αυστηρό και καίριο ο Πλούταρχος σ΄αυτό το μικρό κείμενο, που δεν μπορεί να διαβαστεί σήμερα απλώς «εγκυκλοπαιδικά», αφού οι παραλληλίες με τα σύγχρονα τεκταινόμενα παραφυλούν σε κάθε στίχο.

«Οι οφειλέτες είναι δούλοι όλων των δανειστών τους. Είναι δούλοι δούλων αναιδών και βάρβαρων και βάναυσων». 
Και οι δανειστές  
«Μετατρέπουν την αγορά σε κολαστήριο για τους δύσμοιρους οφειλέτες, σαν όρνεα τους κατακρεουργούν και τους κατασπαράζουν βυθίζοντας το ράμφος στα σωθικά τους»...
λέει κατηγορηματικά ο χαιρωνίτης ρήτορας. Και επιχειρηματολογεί. Και φέρνει παραδείγματα από την ιστορία της εποχής του, από τους μύθους αλλά και από τα παθήματα των απλών ανθρώπων. Και χιούμορ επιστρατεύει ενίοτε μάλιστα μαύρο! Γιατί το κείμενο _μία ομιλία στην πραγματικότητα_ δεν γράφτηκε τυχαία. Η Αθήνα και οι άλλες ελληνικές πόλεις μαστίζονταν από τις συνέπειες της υπερχρέωσης, όταν ο Πλούταρχος περί το 92 μ. Χ αποφάσισε να μιλήσει μπροστά σε ακροατήριο για τις σοβαρές συνέπειες του δανεισμού.

Σε ποιούς ήταν χρεωμένοι τότε οι άνθρωποι; Σε δικούς τους αλλά κυρίως σε ξένους πιστωτές ως επί το πλείστον Ρωμαίους.
«... κουβαλώντας μαζί τους σάκους και συμφωνητικά και συμβόλαια σαν δεσμά εναντίον της Ελλάδος, την οργώνουν από πόλη σε πόλη και σπέρνουν χρέη που πολλά βάσανα φέρνουν και πολλούς τόκους, και που δύσκολα ξεριζώνονται ενώ οι βλαστοί τους περικυκλώνουν τις πόλεις, τις εξασθενούν και τελικά τις πνίγουν», 
λέει παραστατικά ο Πλούταρχος. Και τι προτείνει;

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

Της Δικαιοσύνης ο Ήλιος στάθηκε και έκλαψε.


Της Δικαιοσύνης ο Ήλιος στάθηκε και έκλαψε στο Τζιτζερναγκαπέρτ
όταν η Μνημοσύνη μέσα από την πνοή του χρόνου, γονάτισε και έφερε ξανά ενώπιον του 1.500.000 με φρικαλέο τρόπο σφαγμένους, ανυπεράσπιστους συνανθρώπους μας–καθώς οι Αρμένιοι δεν είχαν στρατό-Αρμένιους, αγέννητα παιδιά που με τις λόγχες έβγαζαν από τις έγκυες γυναίκες, δυο-δυο δεμένα μεταξύ τους νήπια που πετούσαν στον γκρεμό, στα βράχια οι Τούρκοι...  Ποίος θυμάται σήμερα ότι η επέτειος της γενοκτονίας των Αρμενίων είναι (ήταν) στις 24 Απριλίου;
 Στις 24 Απριλίου 1915, θέτοντας σε εφαρμογή το πολιτικό του πρόγραμμα εξόντωσης του αρμενικού λαού, το τουρκικό κράτος πραγματοποίησε την πρώτη γενοκτονία του 20ού αιώνα σε βάρος της ανθρωπότητας, της οποίας οι συνέπειες είναι αισθητές έως σήμερα.
Η γενοκτονία που διέπραξε η Τουρκία εξακολουθεί να παραμένει ατιμώρητη.
Σαν σήμερα όμως η ανθρωπότητα θυμάται τα γεγονότα του 2001 στην Αμερική, στην ισχυρότερη στρατιωτική δύναμη του πλανήτη μας...
Η Αρμένιοι δεν είχαν καν στρατό...
Δακρυσμένος στην καυτή έρημο της Αρμενίας της Δικαιοσύνης ο Ήλιος αφουγκράστηκε τα μοιρολόγια της Μνημοσύνης, η θύμηση μένει... μέσα από τα οστά ενός σφαγμένου παιδιού μια φλογέρα την οποία ο πανδαμάτωρ χρόνος κατασκεύασε, φέρνει στα αυτιά του Ήλιου της Δικαιοσύνης τους ήχους της αδικίας.
Της Δικαιοσύνης ο Ήλιος στάθηκε και έκλαψε.

Και η Τουρκία στην σημερινή εποχή;

Στην Αμερική και συγκεκριμένα στην Ουάσινγκτον, οι Τούρκοι (το 2010) περιγελούσαν τους Αρμένιους με την συμμετοχή (δυο ώρες!) του Τούρκου πρέσβη Νάμικ Ταν στην επέτειο της γενοκτονίας τους...
Μπορείτε να το δείτε στο βίντεο (από 0.56 έως το τέλος).

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Η τρομοκρατία, η παγκόσμια γνώμη και τα παιδιά


Η παγκόσμια γνώμη κάθε χρόνο τέτοια εποχή ασχολείται με την τρομοκρατία  και τα αδικοχαμένα θύματα που δημιουργεί. Αλλά, υπάρχει και κάτι άλλο: Ποιοι φέρουν την ευθύνη για τα λεγόμενα παιδιά του πολέμου; Μήπως υπάρχουν παιδιά τα οποία αν και ζωντανά ο δείκτης για το μέλλον τους δείχνει  το τίποτα;....
!
Αν και το Διεθνές  Συμβούλιο Ασφαλείας United Nations Security Council
συζητά το θέμα των Μικρών και Ελαφρών Όπλων  (ΜΕΟ), -τα οποία έχουν στα χέρια τους συνήθως τα παιδιά του πολέμου-, οι μεγαλύτεροικατασκευαστές και πωλητές είναι τα μόνιμα μέλη του, "οι ειρηνοποιοί"...

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Οι αρχαίες τραγωδίες αντίδοτο στο σύνδρομο μετατραυματικού στρες!

Θεραπεία από τον Σοφοκλή αναζητάει ο αμερικανικός στρατός!


Βέβαια, δεν πρωτοτυπούν οι Αμερικανοί:

Ο Έλληνας  κ. Λυκέτσος χρησιμοποίησε -για πρώτη φορά σε όλον τον κόσμο- το αρχαίο δράμα σαν ψυχοθεραπευτικό μέσο σε, βαριά και χρόνια, ψυχικά αρρώστους. Η ιδέα του γεννήθηκε το 1960. Και η προσπάθεια ξεκίνησε το χειμώνα του 1960-61. Το νεόχτιστο, αρχαιόρρυθμο θεατράκι του Δρομοκαΐτειου Θεραπευτηρίου ήταν ό,τι χρειαζόταν. Με την επίβλεψη ενός ψυχιάτρου και μιας κοινωνικής λειτουργού, διδάχτηκε σε μια ομάδα σχιζοφρενών ο «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου. Η παράσταση δόθηκε τον Σεπτέμβριο του 1961, μπροστά σε πολυάριθμο κοινό από αρρώστους του Δρομοκαΐτειου και περιορισμένο αριθμό συγγενών και φίλων. Το αποτέλεσμα ήταν παραπάνω από ικανοποιητικό. Οι άρρωστοι μπόρεσαν όχι μόνο να παρακολουθήσουν την πολύμηνη διδασκαλία της τραγωδίας, αλλά και να δώσουν με επιτυχία την παράσταση. Και το σπουδαιότερο: παρατηρήθηκε υπεραξιόλογη ψυχική ωφέλεια σε, χρόνια και βαριά, ψυχικά αρρώστους. Η πρώτη αυτή παράσταση αρχαίας τραγωδίας από σχιζοφρενείς, είχε την τύχη να κινηματογραφηθεί από συνεργείο του υπουργείου Προεδρίας της Κυβερνήσεως. Σκηνές της, μάλιστα, περιλήφθηκαν και στη διεθνή ταινία «Παγκόσμια Ψυχική Υγεία» του 1960. Ο κινηματογραφικός φακός συνέλαβε και αποτύπωσε εκφράσεις των προσώπων –όχι μόνο των ηθοποιών, αλλά και των αρρώστων θεατών- που φανέρωναν τη συναισθηματική συμμετοχή τους στο έργο.
Η προσπάθεια συνεχίστηκε. Το 1961-1962 διδάχτηκαν «Οιδίπους Τύραννος» και «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, σε δύο διαφορετικές ομάδες ψυχικά αρρώστων. Επεισόδια κι από τις δυο τραγωδίες παραστάθηκαν με επιτυχία στην Α΄ Εβδομάδα Ψυχικής Υγείας, τον Μάη του 1962. Ο καθηγητής Κουρέτας που προλόγισε την παράσταση του «Οιδίποδα Τυράννου», αναγνώρισε τη θεραπευτική αξία του αρχαίου δράματος σε ψυχικά πάσχοντες. Η πείρα που είχε αποκτηθεί -όπως ανέφερε ο κ. Λυκέτσος- δεν άφηνε καμία αμφιβολία: Η διδασκαλία και η παράσταση τραγωδιών προσέφερε αξιόλογες θεραπευτικές δυνατότητες σε άτομα που πάσχουν από χρόνιες αρρώστιες.
Ακολούθησαν οι «Ευμενίδες» του Αισχύλου που ερμηνεύτηκαν από μια ομάδα μακροχρόνια σχιζοφρενών της Α΄ Κλινικής του Δρομοκαΐτειου. Ήταν τρόφιμοι του Ψυχιατρείου από 2 μέχρι 27 χρόνια!

 Διαβάστε τώρα από ΤΑ ΝΕΑ:
Τον Σοφοκλή επιστρατεύει ο αμερικανικός στρατός προκειμένου να αντιμετωπίσει το σύνδρομο μετατραυματικού στρες από το οποίο υποφέρει ένας στους πέντε στρατιώτες που επιστρέφουν από το Ιράκ και το Αφγανιστάν - διαταραχή η οποία αναμφισβήτητα παίζει τον ρόλο της στις πέντε απόπειρες αυτοκτονίας στρατιωτών που καταγράφονται καθημερινά. Μια ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής ονόματι Theater of War (Θέατρο του Πολέμου) επιχορηγήθηκε από το Πεντάγωνο με 3,7 εκατ. δολάρια για αναγνώσεις τραγωδιών του Σοφοκλή

Θεραπεία του αυτισμού μέσω θεάτρου

Η Χάρις Καρνέζη θυμάται τον εαυτό της μικρό κοριτσάκι να είναι μπροστά σε ένα καθρέφτη και να …κλαίει!  Δεν ήταν μίζερη, ούτε δυστυχισμένη. Αντιθέτως είναι ένας άνθρωπος γεμάτος χιούμορ, αισιοδοξία και γέλιο. Με το κλάμα δοκίμαζε τις υποκριτικές της ικανότητες. Όπως λέει η ίδια, στο Εθνικό Πρακτορείο Ειδήσεων, πάντα ήθελε να γίνει ηθοποιός. Ήταν κάτι που τη μάγευε.

«Δεν ζήλευα τα φώτα, τη δημοσιότητα, τη λάμψη. Απλά ήθελα να παίζω…»  
μας εξομολογείται η Δρ Χάρις Καρνέζη που μπορεί τελικά να μην έγινε ακόμα ευρύτατα γνωστή χάρη για τις υποκριτικές της δυνατότητες αλλά καθιερώνεται παγκοσμίως χάρη σε μια νέα παγκόσμια πρωτοποριακή μέθοδο για παιδιά με αυτισμό και με αυτή της την ιδιότητα βρίσκεται για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες στην Αυστραλία.

Η πρώτη μας απορία είναι πώς συνδέονται το θέατρο με τον αυτισμό και η Δρ Καρνέζη μας εξηγεί:

Χαρακτηριστικό του αυτισμού είναι η δυσκολία των ατόμων με αυτισμό να κατανοήσουν τους κώδικες κοινωνικής συμπεριφοράς των νευροτυπικών και να επικοινωνήσουν με έναν τρόπο κοινωνικά αποδεχτό. Η ρίζα του προβλήματος βρίσκεται στην αδυναμία τους να μπουν στη θέση των άλλων, να κατανοήσουν πως αισθάνονται, έτσι ώστε να ανταποκριθούν με ευαισθησία στις ανάγκες τους. Έτσι πολύ συχνά παρεξηγούνται από τους άλλους ανθρώπους και περιθωριοποιούνται. Στο θέατρο καλείται κανείς να παρατηρήσει και να κατανοήσει τις ανθρώπινες σχέσεις, να ανακαλύψει και να εξελίξει τα εκφραστικά του μέσα. Συνεπώς, το θέατρο μπορεί να αποτελέσει εργαλείο εκπαίδευσης για αυτά τα παιδιά, καθώς εμφανώς οι στόχοι του θεάτρου συμπίπτουν με τις ανάγκες τους.

Η αβεβαιότητα για το αύριο

Η επιθυμία της να ασχοληθεί με τα παιδιά με τον αυτισμό ήρθε μάλλον τυχαία…Η Δρ Καρνέζη ακολουθώντας το όνειρό της σπούδασε ηθοποιός. Τελείωσε στην Αθήνα, όπου γεννήθηκε, την Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη και μετά την αποφοίτησή της έκανε κάποιους μικρούς ρόλους στην Ελληνική τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Παράλληλα ασχολήθηκε και με το θέατρο όπου συνεργάστηκε με κορυφαίους ηθοποιούς και σκηνοθέτες σε ιδιαίτερα αξιόλογες παραστάσεις. Όπως λέει η ίδια ήταν η καλύτερη περίοδος της ζωής της.

"Κάθε φορά που συμμετείχα σε μια θεατρική παράσταση αισθανόμουν το όνειρό μου να γίνεται πραγματικότητα. Κάθε φορά που άναβαν τα φώτα και άκουγα τη μουσική της έναρξης στην κουίντα έβαζα τα κλάματα από τη συγκίνηση γιατί νόμιζα πως δεν θα υπήρχε επόμενη. Η χαρά όμως στο θέατρο κρατά όσο και οι παραστάσεις. Όταν τελειώνουν οι παραστάσεις έρχεται η προσγείωση στην πραγματικότητα. Λες τι θα κάνω; Χαιρόμουν την κάθε μέρα αλλά το μετά ήταν αβέβαιο… Εκείνη η αβεβαιότητα με οδήγησε σε νέες σπουδές".

Έτσι ως δικλίδα ασφαλείας έκανε στο Μπέρμινχαμ το Μάστερ της με θέμα "Θέατρο στην Εκπαίδευση", επέστρεψε στην Ελλάδα συμμετείχε και πάλι σε θεατρικές παραστάσεις, και εργάστηκε στο Βρετανικό Συμβούλιο ως υπεύθυνη καλλιτεχνικών εκδηλώσεων έως ότου με την παρότρυνση μιας φίλης βρέθηκε να κάνει διδακτορικό στην Ιρλανδία!

"Ξεκίνησα", μας αφηγείται, "με μια υποτροφία του πανεπιστημίου Τρίνιτι της Ιρλανδίας (Trinity College Dublin). Εκεί ανέλαβα να κάνω θέατρο σε μια ομάδα παιδιών με σύνδρομο Ασπεργκερ, ανάμεσά τους και ένα παιδάκι 10 ετών το οποίο και ονόμασα Άϊνστάιν, εξαιτίας της εξαιρετικής του ευφυίας. Μάλιστα σκοπεύω να γράψω ένα βιβλίο για το παιδί αυτό το οποίο πέρα από τις τυπικές επικοινωνιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού είχε μια πολύ έντονη φοβία για τα στεγνωτήρια χεριών. Αργότερα ανακάλυψα εντελώς τυχαία πως το παιδάκι αυτό ήταν ανιψιός του διευθυντή του τμήματος ψυχολογίας του Τρίνιτι, ο οποίος γνώριζε από πρώτο χέρι τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε, καθώς και την επιτυχία της μεθόδου μου, στο να ξεπεράσει τη 10ετη φοβία του για τα στεγνωτήρια χεριών.

Έτσι πίστεψε στη μέθοδο και με στήριξε να την ολοκληρώσω και να περατώσω το διδακτορικό μου. Βρέθηκα, λοιπόν, σε ένα εύφορο ακαδημαϊκό περιβάλλον όπου κατόρθωσα να συγκεράσω το θέατρο με θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας.

Μετά την ολοκλήρωση του διδακτορικού μου, συνέχισα την εφαρμογή του μοντέλου σε συνεργασία με ειδικά σχολεία για παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές του φάσμα του αυτισμού, στο Δουβλίνο.

Θέλω να βοηθήσω αυτά τα παιδιά με κάθε δυνατό τρόπο. Ξέρετε είναι πανέξυπνα αλλά και ένα αίνιγμα. Γιατί αυτά τα παιδιά που είναι πανέξυπνα δεν μπορούν να δέσουν τα κορδόνια τους; Γιατί επιμένουν στην λεπτομέρεια, βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος;".

Και στην Αυστραλία η πρωτοποριακή μέθοδος

Η Ελληνίδα επιστήμονας πρόσφατα παρουσίασε τα πορίσματα της μελέτης της σε διεθνή συνέδρια για τον αυτισμό που έγιναν στο Σίδνεϊ και τη Μελβούρνη όπου ανέλυσε την μέθοδό της με την επωνυμία "Γνωστικό Συμπεριφορικό Δράμα (Cognitive Behaviour Drama-CBD).

Μαγνητικός κινητήρας μηδενικού κόστους : Η χαραυγή μιας νέας εποχής.‏


Ο Μαγνητικός Κινητήρας είναι μια πολύ σημαντική και πολύ αρχαία επινόηση, η οποία έχει κρατηθεί ως επτασφράγιστο μυστικό για πάρα πολλά χρόνια, και με πολύ κόστος, έτσι ώστε να διατηρήση τα πανίσχυρα πετρελαϊκά καρτέλ μέσα στο παιχνίδι της αγοράς ενέργειας.

Σήμερα, αν και εξακολουθεί να αποσιωπάται ή να υποβαθμίζεται το γεγονός της ύπαρξης του από τα μεγάλα ελεγχόμενα ΜΜΕ, τα σημάδια των καιρών δείχνουν πως έφθασε ο χρόνος να περάση από το πειραματικό στάδιο στην εφαρμογή, έστω και χωρίς την βοήθεια της βιομηχανίας.

Ως προς το τεχνικό μέρος μπορούμε να πούμε μόνο -πολύ γενικά και θεωρητικά-, πως πρόκειται για μία κυκλική συστοιχία πηνίων και μαγνητών, τοποθετημένων γύρω από έναν άξονα σε θέσεις εναλλασσόμενης πολικότητας. Όταν το σύστημα αυτό  τεθή σε λειτουργία δεν σταματάει να περιστρέφεται χωρίς την παρεμβολή του ανθρώπου.

Πρόκειται δηλαδή για μια ουσιαστικά αστείρευτη πηγή ενέργειας,  μηδενικού κόστους και ταυτόχρονα μηδενικών τιμών μόλυνσης του περιβάλλοντος.

Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι το γεγονός ότι το πειραματικό στάδιο έχει σχεδόν ξεπεραστεί και μένει να δούμε τις εφαρμογές που θα έχη η τεχνολογία αυτή , όσο  και τις επιπτώσεις τους στην γενική εικόνα του κόσμου όπως τον γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Πρώτα από όλα, διαθέτοντας ένα μεταφερόμενο κινητήρα που δεν χρειάζεται να ενωθή με κανένα ηλεκτρικό ή άλλο δίκτυο παροχής για να λειτουργήση,

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Ετσι θα θέλαμε να τον θυμούνται όλοι οι Έλληνες...



Ο Γιάννης Κανίδης 74 χρόνων, έπεσε νεκρός στο σχολικό συγκρότημα της πόλης Μπεσλάν,(2004)όταν προσπάθησε να αποσυνδέσει ανεμιστήρα στην οροφή του σχολείου ο οποίος ήταν συνδεδεμένος με εκρηκτικό μηχανισμό ώστε να σώσει τα παιδιά που βρισκόντουσαν εκείνη την ώρα στην αίθουσα του γυμναστηρίου. Εβαλε ασπίδα το κορμί του, ανέφερε ο ανηψιός του Γιάννης Ισμαλίδης όταν μετά την αποσύνδεση του ανεμιστήρα οροφής την οποία πραγματοποίησε οι τρομοκράτες έστρεψαν τα όπλα τους εναντίον των μικρών παιδιών. Τότε Γιάννης Κανίδης μπήκε ανάμεσα στα όπλα και στα παιδιά και έπεσε νεκρός από τις σφαίρες των τρομοκρατών. Όσοι βρέθηκαν εκείνη την ώρα εκεί λένε ότι αν υπάρχουν επιζώντες αυτό οφείλεται και στον πολυαγαπημένο δάσκαλό τους.
Ο πολυαγαπημένος σε όλους δάσκαλος γυμναστικής έφυγε σαν ήρωας υπερασπιζόμενος τα παιδιά που λάτρευε, αφήνοντας την τελευταία του πνοή στο σχολείο όπου γενιές και γενιές μεγάλωσαν στα χέρια του. Και κάτι ακόμα: Στον Γιάννη Κανίδη είχε προταθεί αμέσως μετά την κατάληψη του σχολικού συγκροτήματος από τους τρομοκράτες να αποχωρήσει, αυτός όμως επέλεξε να παραμείνει δίπλα στα παιδιά....
«Υπάρχει ελληνική ψυχή και στη Ρωσία. Ο Γιάννης Κανίδης έφυγε σαν ήρωας και έτσι θα θέλαμε να τον θυμούνται όλοι οι Έλληνες». 
Αυτά

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

Συρία: δορυφόροι από το διάστημα και μία βασίλισσα που είχε την καταγωγή της από την Κλεοπάτρα


Παλμύρα: Μία ξεχασμένη αρχαία Ελλάδα

Η Παλμύρα της Συρίας έμεινε ονομαστή για τον πλούτο της κατά τη ρωμαϊκή εποχή, οπότε βασίλευσε και η θρυλική βασίλισσά της Ζηνοβία. Γεννημένη στην Παλμύρα, η Ζηνοβία ήταν μια μελαχρινή γυναίκα εκθαμβωτικής ομορφιάς, σαγηνευτική, ευφυής, θαρραλέα και υπέρμετρα φιλόδοξη, ένα πλάσμα ακαταμάχητα χαρισματικό. 'Ηταν μία από τις πιο μορφωμένες και γλωσσομαθείς γυναίκες της εποχής της - μιλούσε ελληνικά, λατινικά, αραμαϊκά, αιγυπτιακά και τις τοπικές διαλέκτους. Ήταν επιρρεπής στις απολαύσεις των αισθήσεων, αγαπούσε το θέατρο και παρακολουθούσε τα θεάματα
 
στο ελληνικό θέατρο της πόλης.
Η Ζηνοβία ονειρευόταν να κάνει την πρωτεύουσά της Παλμύρα όχι μόνο εμπορικό, αλλά και πνευματικό κέντρο. Στη διάρκεια της πεντάχρονης βασιλείας της (267 - 272 μ.Χ.), κατόρθωσε να μετατρέψει την υποτελή στη Ρώμη πολιτεία της σε ανεξάρτητο βασίλειο και την Παλμύρα ως μία από τις πλουσιότερες πόλεις της Ανατολής.
Ο σύζυγος της Ζηνοβίας Οδαίναθος, κυβερνήτης της Παλμύρας και υποτελής στη Ρώμη, όπως και ο πρεσβύτερος γιος και διάδοχός του Ηρωδιανός, δολοφονήθηκαν το 267 ή 268 μ.Χ. και η χήρα του Ζηνοβία ανέλαβε την αντιβασιλεία για λογαριασμό του νεαρού γιου της Ουαμπαλάτ, που ονομαζόταν στα ελληνικά Αθηνόδωρος.
Η Ζηνοβία, η οποία ισχυριζόταν ότι είχε την καταγωγή της από την Κλεοπάτρα της Αιγύπτου, κατέστησε τον εαυτό της βασίλισσα της Παλμύρας, παίρνοντας από μόνη της τον τίτλο της Αυγούστας. Αντίθετα με το δολοφονημένο σύζυγό της Οδαίναθο, η Ζηνοβία δεν ανεχόταν να παραμένει υποτελής στους Ρωμαίους. Το 269 μ.Χ. ξεκίνησε πόλεμο εναντίον των Ρωμαίων, κατέλαβε πρώτα ολόκληρη τη Συρία και την Παλαιστίνη και στη συνέχεια την Αίγυπτο, κατόπιν κατέκτησε πολλές από τις ρωμαϊκές επαρχίες της Ανατολίας και ανακήρυξε την ανεξαρτησία της από τη Ρώμη.
Ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αυρηλιανός εξεστράτευσε εναντίον της Ζηνοβίας, νίκησε το 272 μ.Χ το στρατό της στην Αντιόχεια (σημερ. Αντάκυα, Τουρκία) και στην 'Εμεσα (σημερ. Χομς, Συρία) και πολιόρκησε την Παλμύρα.
Η Ζηνοβία και ο γιος της Αθηνόδωρος προσπάθησαν να διαφύγουν από την πόλη, αιχμαλωτίστηκαν όμως κοντά στον ποταμό Ευφράτη και μεταφέρθηκαν στη Ρώμη το 272 μ.Χ. Κατά τη θριαμβευτική πομπή που έκανε ο Αυρηλιανός στη Ρώμη, η Ζηνοβία στολισμένη, κατά διαταγή του αυτοκράτορα, με τους πολύτιμους λίθους της και όλα τα κοσμήματά της, σύρθηκε δεμένη με χρυσές αλυσίδες πίσω από το άρμα του.
Εντυπωσιασμένος όμως ο Αυρηλιανός από την εκθαμβωτική ομορφιά της Ζηνοβίας, αλλά και το θάρρος της να ορθώσει το ανάστημά της κατά της Αυτοκρατορίας της Ρώμης, πρόσφερε σ’ αυτή την ελευθερία της. Στη Ρώμη, η έκπτωτη «βασίλισσα της ερήμου» παντρεύτηκε ένα Ρωμαίο συγκλητικό και πέρασε την υπόλοιπη ζωή της μέσα σε ανέσεις και πολυτέλεια στη ρωμαϊκή έπαυλή του κοντά στο σημερινό Τίβολι της Ιταλίας.
Ωστόσο, η Παλμύρα δεν μνημονεύεται για πρώτη φορά τη 2η χιλιετία π.Χ., όταν ήταν ένας ακόμα κόμβος στο εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο που ένωνε τη Μεσοποταμία με τη βόρειο Συρία. Αν και η Παλμύρα  (Tadmo)r μνημονεύεται στη Βίβλο (Β΄ Χρονικών 8:4) ως μια πόλη της ερήμου που οχυρώθηκε από τον Σολομώντα. και από τον Ιώσηπο, ως κτισμένη από τον Σολομώντα (Ιουδαϊκή Αρχαιολογία - Βιβλίο VIII), μαζί με το ελληνικό όνομα Παλμύρα  (Tadmor είναι το όνομα της Παλμύρας και στη σύγχρονη εβραϊκή γλώσσα ) εντούτοις η πόλη προϋπήρχε αλλά είχε προηγουμένως καταστραφεί από τον Βασιλέα των Βαβυλωνίων Ναβουχοδονόσορ.

Σήμερα με δορυφόρους από τοδιάστημα

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

MI-6 και CIA : Απίστευτη υποκρισία στην Λιβύη!


Σύμφωνα με την "New York Times" αλλά και το  "Wall Street Journal" οι μυστικές υπηρεσίες MI-6 und CIA είχαν μέχρι τελευταίως στενή συνεργασία με τον Καντάφι και τις μυστικές υπηρεσίες του στην Λιβύη στο "πόλεμο κατά της τρομοκρατίας"...
Για του λόγου το αληθές, η σημερινή έκθεση από την οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων:

CIA and MI6 helped Gaddafi on dissidents: Human Rights