Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Η καταστροφή που παράγει μαργαριτάρια

Η Ελληνική γλώσσα υπερέχει των άλλων για πολλούς λόγους. Ένας από τους κυριότερους αποτελεί το γεγονός ότι είναι νοηματική, ενώ όλες οι μεγάλες και γνωστές σημερινές γλώσσες είναι συμβατικές..

Τι σημαίνει αυτό… όταν ο Έλληνας διαβάζει π.χ. περί ενός ορνιθόρυγχου στα Ελληνικά συμβαίνει κάτι διαφορετικό από ότι συμβαίνει όταν ένας Γάλλος διαβάζει αντίστοιχα περί ενός
ornithorhynque στα Γαλλικά. Ο Έλληνας καταλαβαίνει χωρίς να χρειαστεί να ανατρέξει σε λεξικά, ότι πρόκειται για κάποιο ζώο που το ρύγχος του μοιάζει με εκείνο των πτηνών ή ορνίθων. (όρνις-όρνιθος= οποιοδήποτε πτηνό).

Ο Γάλλος αντίθετα το κατανοεί – και αυτό ισχύει τουλάχιστον για την πρώτη φορά που θα πέσει στην αντίληψη του η λέξη- μόνον αφού ανατρέξει
σε λεξικό και ταυτίσει με μια νοητική σύμβαση την εικόνα ή την περιγραφή που υπέπεσε στην αντίληψη του, με την συγκεκριμένη λέξη.

Βεβαίως με την ίδια ακριβώς ευκολία θα την αποδεχόταν και θα την παγίωνε στη σκέψη του εάν η ονομασία ήταν ‘δεινόσαυρος’ διότι δεν θα γνώριζε
πως να αναλύσει την λέξη εις τα εξ’ ων συνετέθη, δηλαδή δεινός (φοβερός, θαυμαστός) και σαύρα εκ του ερπετού, και να την απορρίψει ως ακατάλληλη για το συγκεκριμένο ζώο.


Ακόμα χειρότερα, θα δεχόταν το ίδιο αναντίρρητα οποιαδήποτε παρεμφερή ταύτιση ήχου και νοήματος, ακόμα και αν ο αντίστοιχος όρος στην γλώσσα του δεν ετίθετο ως ορνιθόρυγχος, αλλά οτιδήποτε από
στρουθόχοιρος, μέχρι αγελαδοπτέρυξ, ή βατραχοπέδιλος, αφού βαθειά μέσα στο μυαλό του όλα αυτά θα ακούγονταν ασαφή μεν αλλά οικεία και σεβαστά, ως προερχόμενα από την αρχέγονη γλώσσα των απώτερων προγόνων του, δηλαδή την Ελληνική.

Αυτό ακριβώς το σημαντικότατο πλεονέκτημα του Έλληνα σήμερα διακυβεύεται με την γλωσσική καταστροφή που μεθοδεύεται από την παγκοσμιοποίηση .
Αιτία της –εκτός των άλλων- και η τεράστια απώλεια από την μη
διδαχή της ετυμολογίας ως κυρίου μαθήματος και της κατανόησης του μηχανισμού της σύνθεσης των λέξεων.

Η απώλεια ολοκληρώνεται με την συστηματική απαξίωση της ορθογραφίας, κατ’ εντολήν του υπουργείου παιδείας η οποία οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή του πλεονεκτήματος αυτού, μετατρέποντας την γλώσσα μας σε μια ακόμα συμβατική, εκφυλίζοντας την με την ίδια διαδικασία και με παρόμοια αποτελέσματα με αυτά που επιφέρει η αποσάθρωση σε κάθε βουνό που χάνει από τον όγκο του, τα βραχώδη και στερεά του πετρώματα.

Δείγμα του γλωσσικού εκφυλισμού που επέρχεται με την νέα γενιά, (χωρίς να είναι τα παραπάνω και η μοναδική αιτία βέβαια) ακολουθεί με την μορφή ‘μαργαριταριών’ από την συγκομιδή που προσφέρουν οι διάφορες γραπτές εξετάσεις μαθητών.

Για την αποφυγή δυσάρεστων επιπτώσεων για την υγεία (ανακοπές από το γέλιο, υστερικά αναφιλητά, παλινδρόμηση, καρδιακά επεισόδια, κλπ) συνίσταται να διαβαστούν πριν το φαγητό :
Διαβάστε την συνέχεια....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου